Het grote kleine vragen topic v3.0

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Frederik
250km gereden
250km gereden

Bericht door Frederik »

hazo, bedankt, dat weet ik dan ook weer
ik ben nog aan het wachten op een originele condensator, en dan ga ik die ook eens vervangen samen met de contactpunten, ze vonken een beetje
eelco

Bericht door eelco »

Fyer schreef:
eelco schreef:Ff een vraag. Net reed ik in het donker toen mijn koplamp doorbrande. Ik ben verder gereden met mijn grootlicht aan. Nu was mijn vraag of ik het lampje (6V/15W) los kan kopen, en waar? (Hallfords?) Of MOET ik ze op internet bestellen? :?

Kan ik het lampje nu beter vervangen door eén met een wat meer Wattage, of gewoon dezelfde erin doen?

Ik hoor het wel, bedankt alvast! :wink:

ik bestel nooit lampjes op internet voor mijn brommer, ik koop ze meestal gewoon bij de dichtbijzijnde fietsermaker of tankstation hier in het dorp

Oke bedankt;)
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Handyman schreef:Een juiste condensator heeft maar 1 draad, die op die zwarte je frame in gaat.
Heeft 'ie twee draden, allebei op die zwarte zetten.
Nooit naar je punten, dan gaat de boel echt niet vonken..

zo had ik mijn imi condensator wel zitten en die deed het wel voor 3 jaar lang, maar ik dacht probeer het zo eens uit, dus dat wordt morgen weer solderen, en dan alles op 1 draad
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

condensator eet de vonk over de punten op,
staat dus met z'n contacten over de punten eender waar in't cirquit..
:wink:
when men were men, and helmets were for divers
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

weet ik dat ook weer, dan moet ik de 2ru ontsteking ook maar even veranderen
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

in racedoeleinden zouden ze zeggen van de condensator over de bobijn te zetten,
omdat daar het grootste stuk van de op te eten lading zit (in het spoel)
when men were men, and helmets were for divers
Axel

Bericht door Axel »

Mijne (met 2ru ontsteking) heeft ook 2 draden, 1 gaat naar de punten en 1 naar een andere draad (weet zo even niet meer welke...)
Dingetje
250km gereden
250km gereden

Bericht door Dingetje »

ik wil mn neutraallampje werkende maken
hij brandt wel, maar zit niet aangesloten op de schakelaar, dus hij brandt altijd
ik weet ongeveer waar die schakelaar zit, maar heb m nog niet gezien
nu is mijn vraag: waar zit deze precies, en hoe kan ik erbij?
PD
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door PD »

de bouten van je luchtfilter aan je blok los schroeven
en de andere bovense blok bout
en je ketting los halen dan kan je je blok naar voren klappen en dan zie je hem zitten
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

ik zit (weer eens) een beetje met men schijfrem te kloten..
Ik krijg ze fatsoenlijk werkend, maar na een aantal keren remmen zit ze altijd terug vast,
dus ze komt niet ver genoeg terug, hoe zou ik dit beste kunnen oplossen, wat wd40 ertussen spuiten en proberen aantal keer erin en eruit duwen??
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Axel

Bericht door Axel »

Iemand bied me een rechter middencarter van schijfblok aan, deze is wel van het 1e type met grote ontluchting zegt ie. Heb in de partslists gekeken en zie dat dat dan een carter van een '69er moet zijn. Verschilt deze op meer punten van een 2ru schijfcarter en kan ik deze wel op een 2ru blok gebruiken?
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door Pa_Tombo »

De beste oplossing voor je remklauw om hem te demonteren.
Hierna je zuiger er uit persen (dit kan d.m.v. lucht, of als hij goed vast zit een vetnippel monteren i.p.v.ontluchtingnippel ,banjobout remslang afpluggen en hierna met de vetspuit eruit persen (hierdoor kan je veel meer druk opbouwen)
Alls je zuiger eruit is zal je zien dat hij bruin is (vocht in remolie).Deze kan je schuren met zeer fijn waterproof schuurpapier en nat natuuurlijk .
Haal voorzichtig de stofkap los en je rubber ring(liefst vervangen of anders reinigen.
Je remcil. cq. klauw net zo schuren.
Hierna alles GOED reinigen en weer in elkaar zetten. Remolie vervangen, ontluchten en je zal zien dat hij weer perfekt werkt.
De zuiger word alleen teruggeduwd door de veerkracht van je rubberring
en door de kleine slingering van je schijf.
Succes
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Giel_fs1 »

je zuiger word toch ook teruggeduwd door je remvloeistof?
niet dat ik het verhaal af wil kraken, het is juist een mooi duidenlijk stukje tekst :wink:
Martijn

Bericht door Martijn »

Axel schreef:Iemand bied me een rechter middencarter van schijfblok aan, deze is wel van het 1e type met grote ontluchting zegt ie. Heb in de partslists gekeken en zie dat dat dan een carter van een '69er moet zijn. Verschilt deze op meer punten van een 2ru schijfcarter en kan ik deze wel op een 2ru blok gebruiken?

Heb ik ook !

Als ontluchting heb ik een kunstof kurk genomen en daar een goed gat in geboord ... Ooit ergens een echte ontluchter op de kop tikken !

Maar het past zeker :)
Axel

Bericht door Axel »

Martijn schreef:
Axel schreef:Iemand bied me een rechter middencarter van schijfblok aan, deze is wel van het 1e type met grote ontluchting zegt ie. Heb in de partslists gekeken en zie dat dat dan een carter van een '69er moet zijn. Verschilt deze op meer punten van een 2ru schijfcarter en kan ik deze wel op een 2ru blok gebruiken?

Heb ik ook !

Als ontluchting heb ik een kunstof kurk genomen en daar een goed gat in geboord ... Ooit ergens een echte ontluchter op de kop tikken !

Maar het past zeker :)

Mooi 8)
Gesloten