Het grote kleine vragen topic v3.0
Fyer schreef:eelco schreef:Ff een vraag. Net reed ik in het donker toen mijn koplamp doorbrande. Ik ben verder gereden met mijn grootlicht aan. Nu was mijn vraag of ik het lampje (6V/15W) los kan kopen, en waar? (Hallfords?) Of MOET ik ze op internet bestellen?![]()
Kan ik het lampje nu beter vervangen door eén met een wat meer Wattage, of gewoon dezelfde erin doen?
Ik hoor het wel, bedankt alvast!
ik bestel nooit lampjes op internet voor mijn brommer, ik koop ze meestal gewoon bij de dichtbijzijnde fietsermaker of tankstation hier in het dorp
Oke bedankt;)
- Triforce
- 2500km gereden
Handyman schreef:Een juiste condensator heeft maar 1 draad, die op die zwarte je frame in gaat.
Heeft 'ie twee draden, allebei op die zwarte zetten.
Nooit naar je punten, dan gaat de boel echt niet vonken..
zo had ik mijn imi condensator wel zitten en die deed het wel voor 3 jaar lang, maar ik dacht probeer het zo eens uit, dus dat wordt morgen weer solderen, en dan alles op 1 draad
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 250km gereden
-
- 7500km gereden
ik zit (weer eens) een beetje met men schijfrem te kloten..
Ik krijg ze fatsoenlijk werkend, maar na een aantal keren remmen zit ze altijd terug vast,
dus ze komt niet ver genoeg terug, hoe zou ik dit beste kunnen oplossen, wat wd40 ertussen spuiten en proberen aantal keer erin en eruit duwen??
Ik krijg ze fatsoenlijk werkend, maar na een aantal keren remmen zit ze altijd terug vast,
dus ze komt niet ver genoeg terug, hoe zou ik dit beste kunnen oplossen, wat wd40 ertussen spuiten en proberen aantal keer erin en eruit duwen??
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Iemand bied me een rechter middencarter van schijfblok aan, deze is wel van het 1e type met grote ontluchting zegt ie. Heb in de partslists gekeken en zie dat dat dan een carter van een '69er moet zijn. Verschilt deze op meer punten van een 2ru schijfcarter en kan ik deze wel op een 2ru blok gebruiken?
-
- 1250km gereden
De beste oplossing voor je remklauw om hem te demonteren.
Hierna je zuiger er uit persen (dit kan d.m.v. lucht, of als hij goed vast zit een vetnippel monteren i.p.v.ontluchtingnippel ,banjobout remslang afpluggen en hierna met de vetspuit eruit persen (hierdoor kan je veel meer druk opbouwen)
Alls je zuiger eruit is zal je zien dat hij bruin is (vocht in remolie).Deze kan je schuren met zeer fijn waterproof schuurpapier en nat natuuurlijk .
Haal voorzichtig de stofkap los en je rubber ring(liefst vervangen of anders reinigen.
Je remcil. cq. klauw net zo schuren.
Hierna alles GOED reinigen en weer in elkaar zetten. Remolie vervangen, ontluchten en je zal zien dat hij weer perfekt werkt.
De zuiger word alleen teruggeduwd door de veerkracht van je rubberring
en door de kleine slingering van je schijf.
Succes
Hierna je zuiger er uit persen (dit kan d.m.v. lucht, of als hij goed vast zit een vetnippel monteren i.p.v.ontluchtingnippel ,banjobout remslang afpluggen en hierna met de vetspuit eruit persen (hierdoor kan je veel meer druk opbouwen)
Alls je zuiger eruit is zal je zien dat hij bruin is (vocht in remolie).Deze kan je schuren met zeer fijn waterproof schuurpapier en nat natuuurlijk .
Haal voorzichtig de stofkap los en je rubber ring(liefst vervangen of anders reinigen.
Je remcil. cq. klauw net zo schuren.
Hierna alles GOED reinigen en weer in elkaar zetten. Remolie vervangen, ontluchten en je zal zien dat hij weer perfekt werkt.
De zuiger word alleen teruggeduwd door de veerkracht van je rubberring
en door de kleine slingering van je schijf.
Succes
Axel schreef:Iemand bied me een rechter middencarter van schijfblok aan, deze is wel van het 1e type met grote ontluchting zegt ie. Heb in de partslists gekeken en zie dat dat dan een carter van een '69er moet zijn. Verschilt deze op meer punten van een 2ru schijfcarter en kan ik deze wel op een 2ru blok gebruiken?
Heb ik ook !
Als ontluchting heb ik een kunstof kurk genomen en daar een goed gat in geboord ... Ooit ergens een echte ontluchter op de kop tikken !
Maar het past zeker

Martijn schreef:Axel schreef:Iemand bied me een rechter middencarter van schijfblok aan, deze is wel van het 1e type met grote ontluchting zegt ie. Heb in de partslists gekeken en zie dat dat dan een carter van een '69er moet zijn. Verschilt deze op meer punten van een 2ru schijfcarter en kan ik deze wel op een 2ru blok gebruiken?
Heb ik ook !
Als ontluchting heb ik een kunstof kurk genomen en daar een goed gat in geboord ... Ooit ergens een echte ontluchter op de kop tikken !
Maar het past zeker
Mooi