Elektrische problemen
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1381
- Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
- Locatie: Zwolle
Elektrische problemen
Leden,
Ik kom er maar niet uit! Ik heb al mijn lampjes vervangen door 12v en toch brand mijn voorlicht steeds weer door, als ik gas geef word het verschrikkelijk fel en brand het door. Hetzelfde geval met mijn tellerlampjes; Ook allemaal 12v en toch brand de boel door, ik word zowat verblind door me neutraallampje als ik gas geef...Het waren gloednieuwe philips lamjes. Verder geeft mijn accu een spaning van 6,6 volt, maar als ik mijn achterlicht meet geeft hij geen voltage aan. Die achterlicht kabel is wel goed, want die heb ik getest....Ik heb geen zin om allerlei stroomomregelaars erop te zetten want het zou toch gewoon te maken kunnen zijn? Eigelijk zouden 6v lampjes al niet kapot hoeven gaan...Wie kan me hierbij helpen?
Ik kom er maar niet uit! Ik heb al mijn lampjes vervangen door 12v en toch brand mijn voorlicht steeds weer door, als ik gas geef word het verschrikkelijk fel en brand het door. Hetzelfde geval met mijn tellerlampjes; Ook allemaal 12v en toch brand de boel door, ik word zowat verblind door me neutraallampje als ik gas geef...Het waren gloednieuwe philips lamjes. Verder geeft mijn accu een spaning van 6,6 volt, maar als ik mijn achterlicht meet geeft hij geen voltage aan. Die achterlicht kabel is wel goed, want die heb ik getest....Ik heb geen zin om allerlei stroomomregelaars erop te zetten want het zou toch gewoon te maken kunnen zijn? Eigelijk zouden 6v lampjes al niet kapot hoeven gaan...Wie kan me hierbij helpen?
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:

1. de spanningsregelaar van de FS1 is zijn batterij.
(is die propvol, of leeggekookt, dan stijgt het voltage en springen de lampen)
2. Als je brommer wat gekieteld is, maakt ie ook meer stroom (door meer toeren te draaien)
3. De gelijkrichter dient enkel om van de wisselstroom van het spoel, gelijkstroom te maken voor de batterij
4. in een sherrif zit een regelaar tussen de massa en de gele draad
5. Je kan ook enkele windingen van je lichtspoel afwikkelen, óf bv. twee magneten uit je vliegwiel halen
6. Doe je maar iets meer toeren dan origineel, kan het lukken met hogere voltage lampen te steken. Heb je goed gekietelt, dan branden die ook door, of loopt je spoel zwart aan van zoveel stroom te leveren
schol
when men were men, and helmets were for divers
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
en ik vind dat hij weer het sherrif blokje er tussen moet zetten, want anders brand je al je lampjes maar door.
Weer goede info Sam!
YamaSam schreef::roll: hier zijn echt al bladzijden en bladzijden over geschreven...
1. de spanningsregelaar van de FS1 is zijn batterij.
(is die propvol, of leeggekookt, dan stijgt het voltage en springen de lampen)
2. Als je brommer wat gekieteld is, maakt ie ook meer stroom (door meer toeren te draaien)
3. De gelijkrichter dient enkel om van de wisselstroom van het spoel, gelijkstroom te maken voor de batterij
4. in een sherrif zit een regelaar tussen de massa en de gele draad
5. Je kan ook enkele windingen van je lichtspoel afwikkelen, óf bv. twee magneten uit je vliegwiel halen
6. Doe je maar iets meer toeren dan origineel, kan het lukken met hogere voltage lampen te steken. Heb je goed gekietelt, dan branden die ook door, of loopt je spoel zwart aan van zoveel stroom te leveren
schol
Weer goede info Sam!