Elektrische problemen

Alles over de techniek en sleutelen
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Elektrische problemen

Bericht door paull »

Leden,

Ik kom er maar niet uit! Ik heb al mijn lampjes vervangen door 12v en toch brand mijn voorlicht steeds weer door, als ik gas geef word het verschrikkelijk fel en brand het door. Hetzelfde geval met mijn tellerlampjes; Ook allemaal 12v en toch brand de boel door, ik word zowat verblind door me neutraallampje als ik gas geef...Het waren gloednieuwe philips lamjes. Verder geeft mijn accu een spaning van 6,6 volt, maar als ik mijn achterlicht meet geeft hij geen voltage aan. Die achterlicht kabel is wel goed, want die heb ik getest....Ik heb geen zin om allerlei stroomomregelaars erop te zetten want het zou toch gewoon te maken kunnen zijn? Eigelijk zouden 6v lampjes al niet kapot hoeven gaan...Wie kan me hierbij helpen?
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

12v lampjes er indrukken is zo beun :roll:

I like it.
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

hoeveel volt geeft die bij het lampje dan als je gas geeft
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

Te veel, maar het gata mij erom hoe ik het voorkom, is het mishien mijn lichtspoel?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Heb je er een accu inzitten?
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

Ja die is ook netjes aangesloten en geeft een spanning af van 6,6v
Laatst gewijzigd door paull op 09 nov 2008, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

gelijkrichter?
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

Die heeft niets te maken met hoeveel stroom er word af gegeven, maar die is sowieso ook nieuw..
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

zet het spannings regelaar blokje er weer tussen :!: , dan heb je tenminste iets en licht, het hoeft helemaal niet veel te zijn want het is maar een oude brommer
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

Ja maar dat is niet de echte oplossing plus is het probleem met mijn achterlicht en mijn tellerverlichting niet verholpen!
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

ja spannings regelaar is je gelijkrichter,
als die er niet tussen zit is het logies dat het door brand
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

met je tellerverlichting kan ook een vuil contact wezen of zelfs beschadiging in je contactslot.
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

Mar niemand heeft enig goede oplossing? Nieuwe draadboom??Lichtspoel?? Mijn gelijkrichter is gloedjenieuw
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

:roll: hier zijn echt al bladzijden en bladzijden over geschreven...

1. de spanningsregelaar van de FS1 is zijn batterij.
(is die propvol, of leeggekookt, dan stijgt het voltage en springen de lampen)

2. Als je brommer wat gekieteld is, maakt ie ook meer stroom (door meer toeren te draaien)

3. De gelijkrichter dient enkel om van de wisselstroom van het spoel, gelijkstroom te maken voor de batterij

4. in een sherrif zit een regelaar tussen de massa en de gele draad

5. Je kan ook enkele windingen van je lichtspoel afwikkelen, óf bv. twee magneten uit je vliegwiel halen

6. Doe je maar iets meer toeren dan origineel, kan het lukken met hogere voltage lampen te steken. Heb je goed gekietelt, dan branden die ook door, of loopt je spoel zwart aan van zoveel stroom te leveren

schol
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

en ik vind dat hij weer het sherrif blokje er tussen moet zetten, want anders brand je al je lampjes maar door.

YamaSam schreef::roll: hier zijn echt al bladzijden en bladzijden over geschreven...

1. de spanningsregelaar van de FS1 is zijn batterij.
(is die propvol, of leeggekookt, dan stijgt het voltage en springen de lampen)

2. Als je brommer wat gekieteld is, maakt ie ook meer stroom (door meer toeren te draaien)

3. De gelijkrichter dient enkel om van de wisselstroom van het spoel, gelijkstroom te maken voor de batterij

4. in een sherrif zit een regelaar tussen de massa en de gele draad

5. Je kan ook enkele windingen van je lichtspoel afwikkelen, óf bv. twee magneten uit je vliegwiel halen

6. Doe je maar iets meer toeren dan origineel, kan het lukken met hogere voltage lampen te steken. Heb je goed gekietelt, dan branden die ook door, of loopt je spoel zwart aan van zoveel stroom te leveren

schol


Weer goede info Sam!
Plaats reactie