onregelmatige vonk
onregelmatige vonk
hey!
ik sta op het punt om mijn brommer te starten.
ik heb geprobeerd om een beetje naft in de cilinder te spuiten, en daarna hem in gang te "kicken".
dit is niet gelukt, de vonk is onregelmatig bij meermaals in gang trappen...
ik heb de contactpunten vervangen (en juist gezet), ook de condensator is vervangen...
iemand verder nog een id waar het aan kan liggen?
alvast bedankt,
jan
ik sta op het punt om mijn brommer te starten.
ik heb geprobeerd om een beetje naft in de cilinder te spuiten, en daarna hem in gang te "kicken".
dit is niet gelukt, de vonk is onregelmatig bij meermaals in gang trappen...
ik heb de contactpunten vervangen (en juist gezet), ook de condensator is vervangen...
iemand verder nog een id waar het aan kan liggen?
alvast bedankt,
jan
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
vergeet bij nieuwe punten niet de contactvlakken effe te ontdoen van de transportwax,
een dun niet geleidend laagje op de contacten,
vaak doen nieuwe punten het daardoor niet...
vouw een zeer licht schuurpapiertje (of gewoon papier) effe dubbel, en wrijf het tussen de punten door
een dun niet geleidend laagje op de contacten,
vaak doen nieuwe punten het daardoor niet...
vouw een zeer licht schuurpapiertje (of gewoon papier) effe dubbel, en wrijf het tussen de punten door

when men were men, and helmets were for divers
hey!
ik weet het niet meer, heb de contactpunten even opgeschuurd.
als ik in het begin hem in gang trap, dan vonkt hij goed.
blijf ik hem in gang trappen dan ontsteekt hij maar 1 op de 10 keer...
bougiekop nogmaals vervangen...nieuwe bougie...
kan het een massa probleem zijn?
hoe zit de motorblok geaard met het kader?
groeten jan
ik weet het niet meer, heb de contactpunten even opgeschuurd.
als ik in het begin hem in gang trap, dan vonkt hij goed.
blijf ik hem in gang trappen dan ontsteekt hij maar 1 op de 10 keer...
bougiekop nogmaals vervangen...nieuwe bougie...
kan het een massa probleem zijn?
hoe zit de motorblok geaard met het kader?
groeten jan
hey!
ik heb eens even op het forum zitten rondneuzen, daar heb ik een topic "ontsteking afstellen" gevonden van niels.
heel handig! ik heb alles eens even nagekeken;
om te beginnen de ontstekingspunten zijn nieuw, afgesteld op het juiste tijdstip van ontsteking.
de condensator is nieuw, de draden van de ontsteking zijn allen doorgemeten en zijn goed.
nu heb ik mijn bougie met een voelermaat afgesteld (0.35mm) het is een B7HS, heb al enkele bougiekoppen van ngk en champion geprobeerd.
het probleem was dat ik geen ontstekingsvlam bij de bougie kreeg (of soms maar even), dus heb ik de spoelen even uitgemeten.
ik meet op de gele draad vanaf de ontsteking (dus ik denk de "dagspoel") maar 0.6V!!! dat vind ik weinig...?
op de groene draad (ik denk "nachtspoel") meet ik 1.4V...
omdat ik steeds de bobine op de gele draad aangesloten heb, en geen vonk op de bougie kreeg (of een enkele keer), heb ik geprobeerd op de groene draad.
met succes ik krijg nu een mooie ontsteking op de bougie...
ik denk dat de spanning (0.6V) van de "dagspoel" te weinig was om de bobine te voeden, en dat hij daarom enkel bij spanningspiekjes boven de 0.
6V wou ontsteken.
enkel krijg ik mijn krel nog niet in gang, en ik vraag me af of 1.4V van de "nachtspoel" niet te weinig is om de bobine te voeden...
iemand nog praktische tips om een brommer makkelijk in gang te krijgen?
alvast bedankt!!! :d
groeten,
jan
ik heb eens even op het forum zitten rondneuzen, daar heb ik een topic "ontsteking afstellen" gevonden van niels.
heel handig! ik heb alles eens even nagekeken;
om te beginnen de ontstekingspunten zijn nieuw, afgesteld op het juiste tijdstip van ontsteking.
de condensator is nieuw, de draden van de ontsteking zijn allen doorgemeten en zijn goed.
nu heb ik mijn bougie met een voelermaat afgesteld (0.35mm) het is een B7HS, heb al enkele bougiekoppen van ngk en champion geprobeerd.
het probleem was dat ik geen ontstekingsvlam bij de bougie kreeg (of soms maar even), dus heb ik de spoelen even uitgemeten.
ik meet op de gele draad vanaf de ontsteking (dus ik denk de "dagspoel") maar 0.6V!!! dat vind ik weinig...?

op de groene draad (ik denk "nachtspoel") meet ik 1.4V...

omdat ik steeds de bobine op de gele draad aangesloten heb, en geen vonk op de bougie kreeg (of een enkele keer), heb ik geprobeerd op de groene draad.
met succes ik krijg nu een mooie ontsteking op de bougie...
ik denk dat de spanning (0.6V) van de "dagspoel" te weinig was om de bobine te voeden, en dat hij daarom enkel bij spanningspiekjes boven de 0.
6V wou ontsteken.
enkel krijg ik mijn krel nog niet in gang, en ik vraag me af of 1.4V van de "nachtspoel" niet te weinig is om de bobine te voeden...
iemand nog praktische tips om een brommer makkelijk in gang te krijgen?
alvast bedankt!!! :d
groeten,
jan

-
- 10000km gereden
- Contacteer:
komen groen en geel niet uit hetzelfde spoel bij jouw misschien?
geel en groen, komen uit hetzelfde spoel, en zijn van het verlichtingscirquit
je ontsekingspoel heeft één draad, en die is bij mijn weten zwart, de enige draad die uit je blok komt en iets met ontesteking temaken heeft, is de zwartwitte.
Het is zo dat een fs1motor start wanneer je de vierpolige stekker uittrekt, óf je de zwartwitte losmaakt van het contact.
Om hem stil te leggen, verbinden ze die met de massa.
ik stel dus voor om die stekker es uit te trekken, ook de bobijndraad, en een draadje te leggen van de zwartwitte, rechtstreeks naar de bobijn. Dan kijken hoe ie vonkt

geel en groen, komen uit hetzelfde spoel, en zijn van het verlichtingscirquit
je ontsekingspoel heeft één draad, en die is bij mijn weten zwart, de enige draad die uit je blok komt en iets met ontesteking temaken heeft, is de zwartwitte.
Het is zo dat een fs1motor start wanneer je de vierpolige stekker uittrekt, óf je de zwartwitte losmaakt van het contact.
Om hem stil te leggen, verbinden ze die met de massa.
ik stel dus voor om die stekker es uit te trekken, ook de bobijndraad, en een draadje te leggen van de zwartwitte, rechtstreeks naar de bobijn. Dan kijken hoe ie vonkt

when men were men, and helmets were for divers