topsnelheid??

Alles over de techniek en sleutelen
indian

topsnelheid??

Bericht door indian »

Hallo jongens,ik heb even een vraagje over de topsnelheid van mijn fs1:
Mijn setup is:
60cc F5B
16mm carb
sproeier 150
homoetpijp
twv:14/43.
Ik moet echt doortrekken in z'n derde versnelling naar 60km om dan naar de 75/80km te gaan,maar voor die daar is heb ik toch al een paar honderd meter gereden op een langerekte weg.
Dus hij pakt eigenlijk niet goed op van drie naar vier.
Heeft iemand een idee wat ik daar aan kan doen gasnaald ook al een keer versteld.
ik hoor het graag
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

150 lijkt mij klein... dus kijk es naar de kleur van de bougie. maar 75 80 vind ik veel voor immi 60cc f5b... daar had ik een athena voor nodig :?

is het trouwens een schijf of membraan blok?
en de 3 naar 4 gap is gewoon fs1 :lol:
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

om 75 te rijden heb je echt geen athena voor nodig
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

neuh... lukte met een immi 50 cc fs1 ook, maar die athena reed wel een stuk lekkerder :D twv mocht wel wat zwaarder..
mn immi 60cc f5b ging 65 ofzo...
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

@Indian: Staat de ontsteking wel goed

@Jeroen: ik vond de athena niet echt biezar lekker rijden, maar na de aanpassingen die ik ga maken eraan denk ik wel, ik hoef nu alleen nog de spoelpoorten te verbreden en goed aan te laten passen, en dan komt alles denk ik wel goed.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

'tgaat een combinatie van ceel kleine factoren zijn denk, als alles goedstaat, en 't is alles dat eruit wil komen, kan je moeilijk anders dan systematisch alles te overlopen.

te beginnen met de montage van de cylinder, heb je de voetpakking bijgesneden op maat van de poorten op't blok? zijn je krukaskeerringen niet versleten? Staan je punten goed, en zijn ze nog goed?

schijf of membraan vergt ook een andere aanpak, een schijf heeft volgensmij minder 'geheime' valstrikken. Als het klepjes zijn, kan het ook zijn dat die niet volledig afsluiten, haast onzichtbaar, maar dat steelt per toer kracht.

die trap van drie naar vier is er idd wel altijd, eender waarmee je rijdt.
Qua snelheid is ook haast alles tot 100 te doen, er staat enkel een hele hoop werk tegenover..

suck6!
when men were men, and helmets were for divers
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Triforce schreef:@Jeroen: ik vond de athena niet echt biezar lekker rijden, maar na de aanpassingen die ik ga maken eraan denk ik wel, ik hoef nu alleen nog de spoelpoorten te verbreden en goed aan te laten passen, en dan komt alles denk ik wel goed.


Hou eens op met wat je gaat doen, vertel me eens iets over wat je hebt gegaan, dat vind ik veel interessanter 8)
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik heb de spoelgangen al iets verbreed in de cilinder alleen de spoelpoorten in de cilinder moeten nog gedaan worden de zij en top spoelers, carters ben ik mee bezig met wat iets glader te maken, ga ik zo weer mee verder.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ontopic :idea:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

:lol: :lol: :lol: :lol: hahhhahhahah again and again and again
when men were men, and helmets were for divers
indian

Bericht door indian »

jeroenvans schreef:150 lijkt mij klein... dus kijk es naar de kleur van de bougie. maar 75 80 vind ik veel voor immi 60cc f5b... daar had ik een athena voor nodig :?

is het trouwens een schijf of membraan blok?
en de 3 naar 4 gap is gewoon fs1 :lol:


Het is een membraam blok,en de snelheid is echt niet gek voor een 60ccf5b.
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

wel voor een immi f5b
indian

Bericht door indian »

jeroenvans schreef:wel voor een immi f5b


kwestie van goed inrijden.
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Mijn immi 60cc F5B doet na 400 km 70km/u, trekt als een malle.
Dit met 13/44 tandjes.
Met 14/44 of 15/44 zal 'ie de 80 wel trekken, toch ?

Jullie horen het wel over een paar 100 km... :lol:
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

dan had ik gewoon een slechte immi :D
Plaats reactie