topsnelheid??
topsnelheid??
Hallo jongens,ik heb even een vraagje over de topsnelheid van mijn fs1:
Mijn setup is:
60cc F5B
16mm carb
sproeier 150
homoetpijp
twv:14/43.
Ik moet echt doortrekken in z'n derde versnelling naar 60km om dan naar de 75/80km te gaan,maar voor die daar is heb ik toch al een paar honderd meter gereden op een langerekte weg.
Dus hij pakt eigenlijk niet goed op van drie naar vier.
Heeft iemand een idee wat ik daar aan kan doen gasnaald ook al een keer versteld.
ik hoor het graag
Mijn setup is:
60cc F5B
16mm carb
sproeier 150
homoetpijp
twv:14/43.
Ik moet echt doortrekken in z'n derde versnelling naar 60km om dan naar de 75/80km te gaan,maar voor die daar is heb ik toch al een paar honderd meter gereden op een langerekte weg.
Dus hij pakt eigenlijk niet goed op van drie naar vier.
Heeft iemand een idee wat ik daar aan kan doen gasnaald ook al een keer versteld.
ik hoor het graag
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
'tgaat een combinatie van ceel kleine factoren zijn denk, als alles goedstaat, en 't is alles dat eruit wil komen, kan je moeilijk anders dan systematisch alles te overlopen.
te beginnen met de montage van de cylinder, heb je de voetpakking bijgesneden op maat van de poorten op't blok? zijn je krukaskeerringen niet versleten? Staan je punten goed, en zijn ze nog goed?
schijf of membraan vergt ook een andere aanpak, een schijf heeft volgensmij minder 'geheime' valstrikken. Als het klepjes zijn, kan het ook zijn dat die niet volledig afsluiten, haast onzichtbaar, maar dat steelt per toer kracht.
die trap van drie naar vier is er idd wel altijd, eender waarmee je rijdt.
Qua snelheid is ook haast alles tot 100 te doen, er staat enkel een hele hoop werk tegenover..
suck6!
te beginnen met de montage van de cylinder, heb je de voetpakking bijgesneden op maat van de poorten op't blok? zijn je krukaskeerringen niet versleten? Staan je punten goed, en zijn ze nog goed?
schijf of membraan vergt ook een andere aanpak, een schijf heeft volgensmij minder 'geheime' valstrikken. Als het klepjes zijn, kan het ook zijn dat die niet volledig afsluiten, haast onzichtbaar, maar dat steelt per toer kracht.
die trap van drie naar vier is er idd wel altijd, eender waarmee je rijdt.
Qua snelheid is ook haast alles tot 100 te doen, er staat enkel een hele hoop werk tegenover..
suck6!
when men were men, and helmets were for divers
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
Triforce schreef:@Jeroen: ik vond de athena niet echt biezar lekker rijden, maar na de aanpassingen die ik ga maken eraan denk ik wel, ik hoef nu alleen nog de spoelpoorten te verbreden en goed aan te laten passen, en dan komt alles denk ik wel goed.
Hou eens op met wat je gaat doen, vertel me eens iets over wat je hebt gegaan, dat vind ik veel interessanter

- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
jeroenvans schreef:150 lijkt mij klein... dus kijk es naar de kleur van de bougie. maar 75 80 vind ik veel voor immi 60cc f5b... daar had ik een athena voor nodig![]()
is het trouwens een schijf of membraan blok?
en de 3 naar 4 gap is gewoon fs1
Het is een membraam blok,en de snelheid is echt niet gek voor een 60ccf5b.
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity