Yamaha fs1 2ru

Alles over de techniek en sleutelen
lorijn

Yamaha fs1 2ru

Bericht door lorijn »

Hallo,

Ik heb sinds anderhalve maand een orginele yamaha fs1 2ru. En ik ontdek dat bij het overschakelen van drie naar vier de bromfiets inhoud.

De snelheid in de 3de versnelling loopt op recht stuk 55 km en als ik dan overschakel naar 4de op een recht stuk, dan valt de snelheid terug naar ongeveer 40 km per uur.

Heeft iemand een idee wat ik er kan aan doen.

Groet Lorijn.
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

lichtere tandwiel verhouding?
ondsteking goed afstellen?
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Kijk eens naar je tandwiel verhouding, hoeveel mm carb heb je, welke cilinder, ori 'slome' uitlaat, of een imi 'snelle'

Als hij echt nog helemaal origineel is, zou ik het, of voor lief nemen of een 16mm carb pakken en een imi fs1 cilinder paken, heb je er al meteen een stuk minder last van 8)
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

Tja inderdaad, met 16 milimeter mooi afgesteld (en de ontsteking) trektie m in de 4 zeker mooi door naar de 70.
Als je echt geen dingen wil veranderen aan de setup, moet je terug naar 11/44, dis origineeel voor 2RU.

(persoonlijk zou ik kiezen voor de 16mm, is echt een ENORM verschil!!!)
lorijn

Re: Yamaha fs1 2ru

Bericht door lorijn »

lorijn schreef:Hallo,

Ik heb sinds anderhalve maand een orginele yamaha fs1 2ru. En ik ontdek dat bij het overschakelen van drie naar vier de bromfiets inhoud.

De snelheid in de 3de versnelling loopt op recht stuk 55 km en als ik dan overschakel naar 4de op een recht stuk, dan valt de snelheid terug naar ongeveer 40 km per uur.

Heeft iemand een idee wat ik er kan aan doen.

Groet Lorijn.


Bedankt voor de reacties. Hoe kan ik zien of er al een 16 mm carburateur in zit, ik heb hem er al uitgehaald maar kan geen verschil vinden!
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18358
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Meten is weten ;) Meet de doorlaat van de venturi op (kleinste gedeelte van de doorlaat) en je weet het
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Tombo schreef:Meten is weten ;) Meet de doorlaat van de venturi op (kleinste gedeelte van de doorlaat) en je weet het


venturi: is een vernauwing in de carb waar door de brandstof beter word aangezogen en gemengd
of niet tombo
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

kijk dit is een venturi :lol:
en dit zijn de maat gegeven van een venturi :lol:
wijs jij deze dan maar eens aan bij een gas schuif carb? tom
deze werken met de werveling hoek van de gas schuif :lol: deze staad vermeld op de schuif zelf:1.2/1.0/1,5 :wink:

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

enu je moet een carb niet meten op de venturi maar in de doorlaat.
wand een tijdelijk vernauwing is geen vernauwing :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18358
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Draaien we de vraag om, wat is de doorlaat?
Je weet best wat ik bedoel, gewoon opmeten die hap bij het kleinste deel
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Tombo schreef:Draaien we de vraag om, wat is de doorlaat?
Je weet best wat ik bedoel, gewoon opmeten die hap bij het kleinste deel


:lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18358
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Je hebt het trouwens hier wel over carburateurs met een gasklep he (zoals in een auto), niet met een gasschuif, dat kan je denk ik niet zo vergelijken ;)
Dan is het idd een ander verhaal, zoals wat jij zeg.
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

Denk haast dat je 10 milimeter hebt. anders heb je wel een zwaar slecht afgestelde 16mm :S. Maja, voordat je iets doet, inderdaad even meten.

En tip, stel je gaat voor 16mm, neem dan ook een originele Mikuni, want immitaties zijn ook niet allemaal hetzelfde. Reed erzelf mee, opzig wel goed, maar lekte als de pest, en afstellen was wat moeilijker (lukt wel uiteindelijk).
Der kunnen ook goede tussen zitten, je moet maar net geluk hebbe.
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Vandaag m'n ontsteking 0.2 mm vervroegd.
Loopt nu wel vlot door naar de 70, terwijl 'ie daarvoor moeite had om de 60 voorbij te komen.

Het scheelt wel eens een haartje. :lol:
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

met 10mm of 16?
Plaats reactie