ik heb een 43mm cilinderkop gekocht bij jmpb
bougies met een korte schacht zijn daar te kort voor
nu heb ik er een met een lange schacht, maar die lijkt net weer iets te lang
hij zal geen koptikking hebben, maar veel scheelt het niet
kan ik gewoon met deze lange bougie rijden?
ik heb een k-star kop, maar die kan k idd ook wel een eind vlakken
ik weet niet of k dat doe, maargoed...moeten die ringetjes erom, want als k geen koptikking heb heb ik toch juist ook meer compressie doordat de bougie ver uitsteekt?
ik heb er zelf iig geen goede ervaring mee... mij mij werd het een beetje grijs achtig..
misschien is het bij andere op het forum wel mooi en goed gegaan?
langer laten drogen tusen kleur en vernis denk.. dat grijsworden is doorgaans kleur die oplost in de vernis..
eerste laagje ook flinterdun spuiten, en dan een kwartier wachten voor je afspuit..
zo krijg je een dun laagje, dat goed gehecht zit op de onderlaag (verdunningsmiddel heeft in dat kwartier kunnen uitdampen)
als je metteen een dikke laag legt, lost die thinner de ondergrond mee op, dat kruipt dan in de vernis
teken van onvolledige verharding.. dus ofwel niet goed met de bus geschud op voorhand, óf de onderlagen niet volledig uitgehard voor je met de blanke lak kwam aanzetten..
voor je begint te spuiten, je bus schudden onder een straal warm water helpt ook, zo zet je meer druk op de bus, en de thinner verdamp snellen (minder lopen en sneller drogen)