Als ik mijn contactslot uitzet dan blijft de mototr draaien. Ik kan hem alleen uitzetten door hem in de versnelling te zetten en koppeling los te laten
Je moet eens kijken waar de draadjes zijn aangesloten achter je batterij.
daar heb je waarschijnlijk rechtstreeks contact tussen bobine en vliegwieldraadjes. Volg de zwarte draadjes.
van je vliegwiel moet ie naar je contactslot en van je contactslot terug naar je bobine. Zo is je contactslot de schakelaar die stroom doorgeeft naar je bobine en zo naar je bougie. Bioj rechtstreeks contact blijft ie nameijk aan.
Als ik achter mijn accu kijk zie ik dat er een zwarte draad uit het vliegwiel komt, een zwarte draad mijn kabelboom ingaat en een zwarte draad vanaf de bobine komt. Deze zitten alle 3 op een 3 wegstekkertje.
De zwarte draad vanuit de kabelboom gaat via het 4weg stekkertje in de koplamp over op de zwart/witte contrastekker van het contactslot.
Wat is er nu verkeerd?
Heeft de massa in de koplamp hier ook mee te maken??.
Laars schreef:Als ik achter mijn accu kijk zie ik dat er een zwarte draad uit het vliegwiel komt, een zwarte draad mijn kabelboom ingaat en een zwarte draad vanaf de bobine komt. Deze zitten alle 3 op een 3 wegstekkertje. De zwarte draad vanuit de kabelboom gaat via het 4weg stekkertje in de koplamp over op de zwart/witte contrastekker van het contactslot.
Wat is er nu verkeerd?
Heeft de massa in de koplamp hier ook mee te maken??.
Ja, als die niet aangesloten is dan werkt het ook niet.
Er komt ergens een zwarte draad in je koplamp terrecht, waarschijnlijk van je contctslot.
Die moet aarding hebben op een van je schroefjes waar je je koplamp mee vast zet.