Cylinder en pistonmodificaties

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
edje

Bericht door edje »

die zit volgens mij op de veren, niet op de zuiger zelf :wink: ga dan voor een prox of zo, die zijn ook goed, en kosten de helft :wink:
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik bedoel ook op de veren :P
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Afbeelding

80cc MHR cilinder :P
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

:P

ik kwam er laatst bij gino achter dat er een duidelijk verschil zit tussen een z1 en een 1z :shock:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Wat was het verschil? Echt in poortmaten of in afwerking? En wat zag er beter uit :P
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

z1 was veel netter afgewerkt en had van die "puntige" topspoelers ipv een of andere bak vorm :P
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

@tombo= Goeie 's morgends deze morge wat heeft 't vrouwetje voor jou ingepakt? (jiskefet owned)
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2159
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

sge sge sge :lol:


@ tombo mooie cilinders zijn dat :o
Laatst gewijzigd door fs-ael op 12 aug 2008, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
edje

Bericht door edje »

a hagelslager :lol:
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

mpro09 schreef:z1 was veel netter afgewerkt en had van die "puntige" topspoelers ipv een of andere bak vorm :P


naar beneden toe de punten of naar boven, want die van mij zijn puntig naar beneden toe namelijk

zoals ze hier op deze staat de bovenste spoelpoorten?? Afbeelding
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik post hier wel m'n bevindingen van mijn Z1 cilinder, omdat dit topic daar het meest geschikt voor is denk ik.
Ik heb hem dus net gemonteerd, en ik ben er nu al aardig te spreken over, zeker voor een 50cc!
Setup:
-Z1 cilinder, onbewerkt, originele maat nog (40mm)
-39,96mm zuiger die ik nog had liggen, was nog "bruikbaar", dus niet nieuw, maar een paar veegjes (opgepoetst met waterproof schuurpapier), 2 nieuwe zuigerveren
-16mm mikuni met 120 lang sproeier
-Homoet uitlaat
-43mm cilinderkop (heb geen 50cc kop :P)
-13/39 vertanding

Ik heb bewust m'n oude sproeier laten zitten, kijken wat 'ie daarmee deed (en het scheelt tijd). Ik heb het gevoel dat 'ie nu iets te arm staat, afstellen ga ik dalijk doen. Maar ik ben tot nu toe goed te spreken over die Z1. Hij hangt lekker aan het gas, draait best wat toeren (kan meer denk ik met goede afstelling) en heeft echt best veel kracht onderin, meer als ik had verwacht. 40 km/h in de 4 rijden, en hij trekt dan gewoon door naar z'n top. Ik heb nog niet op topsnelheid gereden (ivm de waarschijnlijk kleine sproeier), maar dat zal wel goed zitten.
Ik was eerst bang dat 'ie 13/39 niet zou trekken, maar dat gaat echt goed. Het vermogen komt er heel mooi in, het is niet (wat ik had verwacht eigenlijk) dat het onderin dood is, en dan ineens bam, powerband, vermogen op het achterwiel. Het loopt allemaal soepel met veel kracht over het hele toerenbereik. Dit in tegenstelling van verhalen die ik wel eens heb gehoord over dat het een toerenmaker is, en onderin geen kracht heeft. Dit kan natuurlijk ook komen door het feit dat ik een Homoet uitlaat heb, een goede uitlaat bepaalt het vermogen van een 2-takt motor.
Ik ga weer verder afstellen :P
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

mooi 8)

@triforce naar beneden toen ja, de z1 had dat ook een beetje maar lang niet zo mooi
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ohjah de cilinder is ook echt supermooi afgewerkt, alle poorten gaan strak open en dicht, verder is de cilinder ook niet te hoog wat je nog wel eens ziet bij imitatiecilinders.
edje

Bericht door edje »

dus eigenlijk fijner dan een ori fs1 cilinder?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Net verder gegaan met afstellen. Kom nu uit op sproeier 180 kort (origineel mikuni). Het loopt wel lekker, alleen echt superhard gaat het niet vind ik :P 80 km/h en dan houdt het echt op, hij zit er wel vrij vlot op. Ik denk dat ik 14 tands voorop ga monteren (14/39 :shock: :o)
Plaats reactie