die diode die in de kabelboom zit kan wel eens kapot gaan, de mijne was ook kapot en ik heb vanalles geprobeerd en wou al en nieuwe kabelboom gaan kopen maar uiteindelijk had ik die diode gevonden en er tussen uit gehaald en hij
deed het weer goed
ik heb gewoon nog steeds dezelfde 6v spoel erin en dat werkt perfect, ik heb gewoon een 12v gel accu erin en een 12v gelijkrichter van een scooter erin zitten, en zo weinig toeren maakt dit cilindertje nu ook niet dus dat gaat wel goed,
en ik kon bij deze draadboom die er nu in zit geen diode in vinden, dus dat zou wel de rede zijn waarom hij het niet doet, dus dat wordt later nog wel een keer uit proberen
Triforce schreef:ik heb gewoon nog steeds dezelfde 6v spoel erin en dat werkt perfect, ik heb gewoon een 12v gel accu erin en een 12v gelijkrichter van een scooter erin zitten, en zo weinig toeren maakt dit cilindertje nu ook niet dus dat gaat wel goed,
Dat is niet echt goed voor je accu, want dan zit ie als je minder dan x aantal toeren maakt continu onder de 12V. Vergeet niet dat een 12V accu een laadspanning heeft die hoger is dan de accuspanning.
+ dat je natuurlijk een spoel hebt met een bepaald vermogen en als je de spanning opkrikt je dus minder stroom kan gebruiken voor je elektrisch schema.
Lijkt me niet echt de meest ideale manier om 12V te gebruiken...