2ru bak problemen
2ru bak problemen
Hey allemaal.
Heb problemen met mijn versnellings bak.
Zoals ik ik het voorstel topic al ze ik heb de brommer gehad.
Hij loopt onder tussen, maar de bak klopt na mijn idee niet, heb alleen de 1 en 2 geen vrij 3 en 4.
Kom er zelf niet aan uit wat het kan zijn behalve dat de vorige eigenaar de bak fout in elkaar heb gezet ofzo, maar mis weten jullie wel wat er aan de hand is.
Alvast bedankt,
Alex
Heb problemen met mijn versnellings bak.
Zoals ik ik het voorstel topic al ze ik heb de brommer gehad.
Hij loopt onder tussen, maar de bak klopt na mijn idee niet, heb alleen de 1 en 2 geen vrij 3 en 4.
Kom er zelf niet aan uit wat het kan zijn behalve dat de vorige eigenaar de bak fout in elkaar heb gezet ofzo, maar mis weten jullie wel wat er aan de hand is.
Alvast bedankt,
Alex
- jerrow
- 1000km gereden
Bovenste versnelling is O eentje naar beneden 1 nog 1 naar beneden als je aan't rijden bent 2 dan 3 dan 4...
Schakelproblemen los je meestal op door nieuwe schakelveertjes te zetten, schakeltiming na te kijken door schakelas te regelen door die kleine as te verstellen waar die dikke veer overgaat van je schakelas. die loopt namelijk conisch.
Hier is ergens een tekening van Niels waar het toch duidelijk opstaat hoe je de timing kunt stellen.
GreetzzZ...
Schakelproblemen los je meestal op door nieuwe schakelveertjes te zetten, schakeltiming na te kijken door schakelas te regelen door die kleine as te verstellen waar die dikke veer overgaat van je schakelas. die loopt namelijk conisch.
Hier is ergens een tekening van Niels waar het toch duidelijk opstaat hoe je de timing kunt stellen.
GreetzzZ...
Heb het blok er onderuit gehaald en uit elkaar leggen het word gelijk een revisie heb zoon beetje alle onderdelen besteld en binnen.
Toen ik het blok half open had leggen had ik het idee dat de bak in zijn 3 en 4 had gestaan en niet lekker terug kwam in zijn 2 dus 1 en 0 ook niet pakte, op de werkbank werkte het in ieder geval wel.
Maar kan eigenlijk geen pakking vinden voor tussen de twee carter helfden, dus mijn vraag is nu dan ook zit er daar wel een pakking tussen of hoe zit dat??
Alvast bedankt,
ALex
Toen ik het blok half open had leggen had ik het idee dat de bak in zijn 3 en 4 had gestaan en niet lekker terug kwam in zijn 2 dus 1 en 0 ook niet pakte, op de werkbank werkte het in ieder geval wel.
Maar kan eigenlijk geen pakking vinden voor tussen de twee carter helfden, dus mijn vraag is nu dan ook zit er daar wel een pakking tussen of hoe zit dat??
Alvast bedankt,
ALex
- jerrow
- 1000km gereden
alex e36 schreef:Heb het blok er onderuit gehaald en uit elkaar leggen het word gelijk een revisie heb zoon beetje alle onderdelen besteld en binnen.
Alvast bedankt,
ALex
Dat is "vloeibare pakking".

-
- 7500km gereden
- Contacteer:
alex e36 schreef:Bedankt.
Heb vloeibare pakking gehaald.
Heb nu een kapot tandwiel van de versnellingsbak, het is de onderste van de as met de kleine tandwielen.
Weet iemand of je dat tandwiel ergens los kan kopen en waar?
Alvast bedankt,
Alex
Even mailen naar Yampé/bromfietsallerlei/wie-vult-het-lijstje-aan
Hij heeft vast nog wel wat liggen
Postadres:
Tel : (0313) 42 30 07 /0653 96 99 75
Fax: (0313) 45 01 59
E-mail: info@bromfietsallerlei.nl