2ru bak problemen

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
alex e36

2ru bak problemen

Bericht door alex e36 »

Hey allemaal.

Heb problemen met mijn versnellings bak.

Zoals ik ik het voorstel topic al ze ik heb de brommer gehad.
Hij loopt onder tussen, maar de bak klopt na mijn idee niet, heb alleen de 1 en 2 geen vrij 3 en 4.
Kom er zelf niet aan uit wat het kan zijn behalve dat de vorige eigenaar de bak fout in elkaar heb gezet ofzo, maar mis weten jullie wel wat er aan de hand is.

Alvast bedankt,

Alex
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door jerrow »

Bovenste versnelling is O eentje naar beneden 1 nog 1 naar beneden als je aan't rijden bent 2 dan 3 dan 4...

Schakelproblemen los je meestal op door nieuwe schakelveertjes te zetten, schakeltiming na te kijken door schakelas te regelen door die kleine as te verstellen waar die dikke veer overgaat van je schakelas. die loopt namelijk conisch.

Hier is ergens een tekening van Niels waar het toch duidelijk opstaat hoe je de timing kunt stellen.

GreetzzZ...
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Ik denk dat er iets mis is in de bak zelf, want dat timen komt bij een 4bak niet zo supernauw.
Ik denk ook dat je blok open moet... :roll:
reddevil
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door reddevil »

nou niels... weer een klusje! 8)
alex e36

Bericht door alex e36 »

Heb het blok er onderuit gehaald en uit elkaar leggen het word gelijk een revisie heb zoon beetje alle onderdelen besteld en binnen.
Toen ik het blok half open had leggen had ik het idee dat de bak in zijn 3 en 4 had gestaan en niet lekker terug kwam in zijn 2 dus 1 en 0 ook niet pakte, op de werkbank werkte het in ieder geval wel.

Maar kan eigenlijk geen pakking vinden voor tussen de twee carter helfden, dus mijn vraag is nu dan ook zit er daar wel een pakking tussen of hoe zit dat??

Alvast bedankt,

ALex
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door jerrow »

alex e36 schreef:Heb het blok er onderuit gehaald en uit elkaar leggen het word gelijk een revisie heb zoon beetje alle onderdelen besteld en binnen.
Toen ik het blok half open had leggen had ik het idee dat de bak in zijn 3 en 4 had gestaan en niet lekker terug kwam in zijn 2 dus 1 en 0 ook niet pakte, op de werkbank werkte het in ieder geval wel.

Maar kan eigenlijk geen pakking vinden voor tussen de twee carter helfden, dus mijn vraag is nu dan ook zit er daar wel een pakking tussen of hoe zit dat??

Alvast bedankt,

ALex

Dat is "vloeibare pakking". :wink:
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Klopt!
Als je eventueel dicht bij Ede woont kan ik je eventueel wel helpen met je bak...
Jasperb

Bericht door Jasperb »

kijk eens naar de veer van je schakelas en kijk ook eens of de schakelklok wel goed staat
alex e36

Bericht door alex e36 »

Bedankt.

Heb vloeibare pakking gehaald.
Heb nu een kapot tandwiel van de versnellingsbak, het is de onderste van de as met de kleine tandwielen.
Weet iemand of je dat tandwiel ergens los kan kopen en waar?

Alvast bedankt,

Alex
edje

Bericht door edje »

denk dat je het goedkoopst iets tweedehands kan zoeken :wink:
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

alex e36 schreef:Bedankt.

Heb vloeibare pakking gehaald.
Heb nu een kapot tandwiel van de versnellingsbak, het is de onderste van de as met de kleine tandwielen.
Weet iemand of je dat tandwiel ergens los kan kopen en waar?

Alvast bedankt,

Alex

Even mailen naar Yampé/bromfietsallerlei/wie-vult-het-lijstje-aan

Hij heeft vast nog wel wat liggen

Postadres:

Tel : (0313) 42 30 07 /0653 96 99 75
Fax: (0313) 45 01 59
E-mail: info@bromfietsallerlei.nl
Cmon

Bericht door Cmon »

Ik kan em niet meer in z'n neutraal krijgen, wel de 2, 3 en 4. Ligt dat ook aan die schakelveer? Tis trouwens een Honda CB50 maar zo veel zal t wel niet verschillen toch
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Hehe dat is een wereld van verschil! :lol: :lol:
Plaats reactie