Kopelings mechanisme fs1

Alles over de techniek en sleutelen
Franky

Kopelings mechanisme fs1

Bericht door Franky »

Mijn carterkapje was uitgesleten, dus ik heb een nieuwe gekocht, nu blek het niet aan het kapje te liggen, maar aan die pin die het blok in gaat. Die zit vast, waardoor het vorige carterkapje dus stuk is.
Weet iemand wat ik hiermee moet?
want nu zal me blok wel open moeten, en ik heb geen idee wat ik er mee moet, is er mischien iemand die als bijbaantje zulke problemen oplost?

mvg,
Frank Moerman
Jelle

Bericht door Jelle »

pin kan je er gewoon uittrekke normaal
Franky

Bericht door Franky »

Jelle schreef:pin kan je er gewoon uittrekke normaal

joh ^^
dat kan ook, het probleem is dat hij er niet verder inwil ^^ en dus niet wil ontkoppelen.
tenminste als ik al mijn kracht erop druk verplaatst hij geen mm, ik geloof dat het wel de bedoeling is dat hij het blok in
gaat.
athenayamaha
500km gereden
500km gereden

Bericht door athenayamaha »

Franky schreef:

joh ^^
dat kan ook, het probleem is dat hij er niet verder inwil ^^ en dus niet wil ontkoppelen.
tenminste als ik al mijn kracht erop druk verplaatst hij geen mm, ik geloof dat het wel de bedoeling is dat hij het blok in
gaat.
Je kunt die koppelings-stift ook niet naar binnen drukken met je hand, dat lukt niet. Is je wormpje nog wel goed?
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Idd. Ik denk dat je wormpje gewoon op is
Franky

Bericht door Franky »

athenayamaha schreef:
Franky schreef:

joh ^^
gaat.
Je kunt die koppelings-stift ook niet naar binnen drukken met je hand, dat lukt niet. Is je wormpje nog wel goed?

wormpje carterkap net nieuw, ik heb t ook niet met me hand geprobeer maar met n hamer en dan heel hard duwen
geen beweging, ik neem aan dat een plastic wormpje niet veel meer kracht levert dan 60kg dat erop drukt :D

hmmmm
mijn drukstift heeft geen plaatje op het einde? ^^ kan dat kloppen? Ik heb er vroeger goed mee gereden (dus ook zonder plaatje).
met zoon plaatje komt hij toch niet bij het kogeltje in het wormpje?

en bij dit plaatje wat ik dus heb gekocht zit een soort schroefje zonder schroefdraad wat is het en waarvoor is het?
http://www.fs1shop.nl/product_info.php? ... 64f77ac157
Axel

Bericht door Axel »

Zit er nog een kogeltje IN je blok? Dus tussen je koppelingsstift (ontstekingskant) en je koppelingsdrukstift (carbkant)? En ik denk dat je even het kogeltje in de worm wat meer naar voren moet brengen. Dat doe je door aan de achterkant van de worm de moer los te draaien en die schroef verder in te draaien.
Franky

Bericht door Franky »

Axel schreef:Zit er nog een kogeltje IN je blok? Dus tussen je koppelingsstift (ontstekingskant) en je koppelingsdrukstift (carbkant)? En ik denk dat je even het kogeltje in de worm wat meer naar voren moet brengen. Dat doe je door aan de achterkant van de worm de moer los te draaien en die schroef verder in te draaien.

pffuuuh of daar een kogeltje in zit zou ik niet weten :P dat andere hbe ik al geprobeert, hij moest verder naàr achter anders kon de carterkap niet eens dicht
dat kogeltje in het blok is hetzelfde als de andere? ^^ anders heb ik er nog 1 liggen zou wel handig zijn
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door jeroenvans »

zijn allebei hetzelfde...
Franky

Bericht door Franky »

jeroenvans schreef:zijn allebei hetzelfde...

oke en dat zou ook het probleem kunnen zijn?
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door jeroenvans »

als je er 1 mist dan werkt het niet.
Franky

Bericht door Franky »

jeroenvans schreef:als je er 1 mist dan werkt het niet.

hoe kan ik checken of die in me blok er nog in zit?
Axel

Bericht door Axel »

Als je wat vet aan de stift doet komt ie er meestal wel uit :wink:
Franky

Bericht door Franky »

Axel schreef:Als je wat vet aan de stift doet komt ie er meestal wel uit :wink:

oke dus vet aan het einde van me stift en als ie er niet uit komt die van me oude wormpje erin doen :D gaat goed komen :D
weet iemand al wat dat rare pennetje bij mijn worm setje is?
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Franky schreef:
Axel schreef:Als je wat vet aan de stift doet komt ie er meestal wel uit :wink:

oke dus vet aan het einde van me stift en als ie er niet uit komt die van me oude wormpje erin doen :D gaat goed komen :D
weet iemand al wat dat rare pennetje bij mijn worm setje is?

voor in je carter, om het veertje aan te hangen
Plaats reactie