Even een klein vraagje over een Balhoofdsetje

Alles over de techniek en sleutelen

Balhoofdsetje FS1 hetzelfde als RD50M?

Ja
9
82%
Nee
2
18%
 
Totaal aantal stemmen: 11

rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Maar dit forum is veel leuker :mrgreen:

Mooi project hoor
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

echt super vet 8) dus die voorvork paste gewoon in een rd frame, en zou theoretisch ook op een fs1 moeten passen :nerd:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18358
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Die voorvork owned de hele bende. Dat wil ik ook wel in een racer o.i.d. 8) Beter als die oude meuk :P
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

idd :D
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

waar heb je die voorvork gekocht als ik vragen mag


edit: mp zo te zien van een derbi gpr, en die paste gewoon zonder aan passingen op een rd?
Pipedown
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2110
Lid geworden op: 26 mei 2007, 11:51
Locatie: St.Maarten
Contacteer:

Bericht door Pipedown »

die voorvork ownd de shit wel idd 8)
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

hammie99 schreef:Nou ik wil niet dat de wouten die van mij door de shredder heen doen, dus we houden het beschijden.. Er komt een 14mm carb. van een Ar50 op de orginele cilinder van een RD50 (niet te vergissen met een DT cilinder) Een uitlaatje van piet pijp (DPR) uit leerdam, en een mooi squish kopje voor lekker veel koppel. En het membraam was een 3-kleps, maar daar is nu een klepje bijgekomen aan de onderkant. Zoals de te zien op deze foto: (één zonder extra gat een de onderkant, en ééntje met!)
http://img517.imageshack.us/img517/3585 ... allaq1.jpg

Maar uhm, Yamaha Race steppen??, je bedoelt zoals op deze foto??
http://img217.imageshack.us/img217/56/imag0656lf1.jpg


late reactie, maar wat is dan wel verschil tussen een rd en dt cilinder, ik dacht dat ze hetzellde waren?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
hammie99
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 sep 2007, 18:19

Bericht door hammie99 »

Ik moet jullie teleur stellen die voorvork paste niet zomaar. Hiervoor moest eerst een busje gedraaid worden die de onderste kroonplaat iets naar ondere drukt en centreerd. Daarna is de voorvork ingekort doormiddel van een paar centimeter doorsteek, een paar centimeter afzagen aan de onderpoten en paar milimeter minder veerweg. Het is trouwens wel een voorvork zoals in bijv. een Derbi GPR zit en verschillinde rieju, motohispania's etc. :D Bedankt voor de leuke reacties!
hammie99
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 sep 2007, 18:19

Bericht door hammie99 »

Yamaha rd50m schreef:
hammie99 schreef:Nou ik wil niet dat de wouten die van mij door de shredder heen doen, dus we houden het beschijden.. Er komt een 14mm carb. van een Ar50 op de orginele cilinder van een RD50 (niet te vergissen met een DT cilinder) Een uitlaatje van piet pijp (DPR) uit leerdam, en een mooi squish kopje voor lekker veel koppel. En het membraam was een 3-kleps, maar daar is nu een klepje bijgekomen aan de onderkant. Zoals de te zien op deze foto: (één zonder extra gat een de onderkant, en ééntje met!)
http://img517.imageshack.us/img517/3585 ... allaq1.jpg

Maar uhm, Yamaha Race steppen??, je bedoelt zoals op deze foto??
http://img217.imageshack.us/img217/56/imag0656lf1.jpg


late reactie, maar wat is dan wel verschil tussen een rd en dt cilinder, ik dacht dat ze hetzellde waren?


Alle dt's zijn geknepen op de cilinder en hebben hele kleine poortjes. De rd cilinder heeft al veel grotere poorten.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

aah, k :)
dus met wat berwerkingen kan je van een dt cilinder wel een rd cilinder maken dan :P

hebt ge trouwens uw achterspatbord nog en doet ge da weg?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
hammie99
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 sep 2007, 18:19

Bericht door hammie99 »

Yamaha rd50m schreef:aah, k :)
dus met wat berwerkingen kan je van een dt cilinder wel een rd cilinder maken dan :P


In principe zou dit goed kunnen ja!

(Ik ben bezig een website te maken met alle info over RD, DT, TY, enz. ik laat het hier wel horen als deze klaar is.)

Ik heb mijn spatbord nog liggen ja. Maar ik moet er nog even over nadenken of ik hem weg wil doen. Omdat er nog meer projecten in de schuur staan. :D
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

klinkt intressant, als je info of hulp nodig hebt, laat maar weten,
je kan hier al eens kijken als je wilt
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=2316

de verschillen tussen rd zijn echt niet simpel, je hebt ze van verschillende jaren, landen en snelheden en dan nog een spaar speciale! :P
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
hammie99
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 sep 2007, 18:19

Bericht door hammie99 »

Bedankt voor de link! Deze wist ik nog niet te staan :roll: .
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

no problem!
ondertussen moet die ook al upgedate worden, heb weer een hoop bijgeleerd,
int kort:
eerste model is rd50 van 73-74
dan de rd50dx van 74-75
dan nog twee rd50 modellen(76-79) (lijken vele op de dx maar noemen rd50), zijn ook snel (+-90 per uur),
dan een traag rd50 model in 78
en dan de rd50m van 78 tot 82, dus ook allemaal traag

op al die moddelen zitten dus verschillen tussen, remmen, zadels, tankstickers, sturen, wielen, luchtfilters, carbs, snelheid, spatborden, ...
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
hammie99
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 sep 2007, 18:19

Bericht door hammie99 »

Ik post hier ook even mijn vorderingen:

-Nieuwe blok loopt
-Ontsteking afgesteld door te vervroegen en een een orginele yamaha cdi aan te sluiten.
-Voor en achter spatbord zijn gemonteerd
-Het frame is klaar voor het aflassen, daarna kan hij gelijk gepoedercoat.
-Zitje is nu zitbaar en moet gepoedercoat worden na het aflaswerk.
-Nieuw kleiner dempertje ook bijna af.

Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=0Ccrtl29330

Laat even een berichtje achter!


Groet, Mark
Plaats reactie