ben al wat stappen verder met het upgraden van mijn yama, maar nie ben ik aangekomen aan de voorvering ....
deze zit namelijk vast (roest,...) niet verwrongen denk ik.
kan iemand mij helpen om in enkele stappen de boel op te knappen?
als de binnenpoten werkelijk vastgeroest zitten in de buitenpoten dan kun je beter een goed stel poten zoeken want het crhroom moet nog helemaal glad zijn on mooi aan te sluiten op de keringen. bovendien vernielen veroeste poten je keeringen. maar lijkt me sterk eigenlijk dat de potn vast geroest zitten. volgens mij hebben ze daar te veel ruimte voor. bovendien zit er eigenlijk altijd wel wat olie in en roesten ze dus niet
poten zijn volgens mij alleen nog tweedehands en nos te krijgen. je poten demonteren doe je zo:
-haal het voorwiel er af
-haal het voorspadbord er af
-dan draai je de bouten op de bovenste kroonplaat los. de kroon plaat is de plaat waar je stuur op vast zit
-dan haal je de bouten in je onderste kroonplaat los.
-je kunt ze er nu uit halen.
afhankelijk van wat voor type voorvork je hebt kun je ze uit elkaar haeln
ja, dat heb ik gedaan...het werkt toch met een smalle cilinder die in een bredere zit, met olie op voor de schokken te absorberen?
maar hoe krijg ik die dunne cilinder uit het onderste gedeelte van de voorvork?
aangezien de voorvork toch vroeger een tikt heeft gehad, heb ik besloten een andere te kopen.
mijn vraag is nu: zijn alle typen vering hetzelfde om te monteren of moet ik het juiste soort voorvork hebben voor mijn yamaha?
1e type trommelrem met alu onder poten (dezezijnookstaal) 2ru trommelrem met stalen onderpoten 1e type schijfrem, dikke poten 2e type schijfrem dunne alu poten