vertanding
vertanding
beste FS1'ers,
ik heb een achtertandwiel van 40 en een voortandwiel van 12, maar dit lijkt me erg weinig. ik wil de topsnelhied iets vehrogen (gaat het moeite 55) met een 16mm carb. en 50 cc.
ik moet hem nog afstellen, maar de vertanding is daar onderdeel van
mijn vraag is dus:
ik wil wel redelijk kunnen optrekken, maar daar ligt de nadruk niet op. ik zoek de middenweg tussen snelheid en optrekken.
wat raden jullie aan? 13-44?
hartelijke groeten,
Jurriaan Daams
ik heb een achtertandwiel van 40 en een voortandwiel van 12, maar dit lijkt me erg weinig. ik wil de topsnelhied iets vehrogen (gaat het moeite 55) met een 16mm carb. en 50 cc.
ik moet hem nog afstellen, maar de vertanding is daar onderdeel van
mijn vraag is dus:
ik wil wel redelijk kunnen optrekken, maar daar ligt de nadruk niet op. ik zoek de middenweg tussen snelheid en optrekken.
wat raden jullie aan? 13-44?
hartelijke groeten,
Jurriaan Daams
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Kijk in de volgende link maar eens naar vertandingen
van andere fs1's hier van de site
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... elheid+fs1
van andere fs1's hier van de site
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... elheid+fs1
-
- 500km gereden
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
- Locatie: Groesbeek, waar anders?
Tussen 12/40 en 13/44 zit nauwelijks verschil. de verhoudingen zijn practisch hetzelfde. (nl. 0,3 op 1).
welke vertanding je kan rijden is verder afhankelijk van de setup die je hebt. welke 50cc heb je etc. ik verwacht dat je na het weekend voldoende bruikbare antwoorden krijgt. de meesten gaan (of zijn al) bij de fs1 meeting, vandaar.
welke vertanding je kan rijden is verder afhankelijk van de setup die je hebt. welke 50cc heb je etc. ik verwacht dat je na het weekend voldoende bruikbare antwoorden krijgt. de meesten gaan (of zijn al) bij de fs1 meeting, vandaar.
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56
had op mijn brum 14/44 en trok toch al redelijk naar de 75/80 met een vergelijkbare setup.
Heb je wel een 'snelle' uitlaat eronder zitten? (zo een met een grotere bocht voor 3 tientjes ofzo).
Stel eerst alle andere troep af, en daarna naar de tandwielen.
Je ontsteking kan al een heleboel schelen, zet m iets vroeger (of later), ligt eraan wat je veranderd hebt.
Tis vaak zo dat de ontsteking eerder moet wanneer je er 'snellere'onderdelen onder hebt gehangen.
Ook je carburateur, een te kleine sproeier zorgt ervoor dat je moeilijk op toeren komt, maar een te grote laat je brom verzuipen op volgas, of zelfs viertakten.
Heb je wel een 'snelle' uitlaat eronder zitten? (zo een met een grotere bocht voor 3 tientjes ofzo).
Stel eerst alle andere troep af, en daarna naar de tandwielen.
Je ontsteking kan al een heleboel schelen, zet m iets vroeger (of later), ligt eraan wat je veranderd hebt.
Tis vaak zo dat de ontsteking eerder moet wanneer je er 'snellere'onderdelen onder hebt gehangen.
Ook je carburateur, een te kleine sproeier zorgt ervoor dat je moeilijk op toeren komt, maar een te grote laat je brom verzuipen op volgas, of zelfs viertakten.
ja, hartelijk bedankt voor deze informatie!
ik heb geloof ik wel een snelle uitlaat, maar ik weet echt niet hoe ik de ontsteking moet afstellen. ik krijg binnekort een 16mm mikuni binnen (thanks to pee76!!) met een 150 om te beginnen. is er ergens een topic te vinden over afstellen van de ontsteking? en iets over het afstellen van de oliepomp (hij rookt nogal)
ik kan het namelijk echt niet vinden.
Hartelijke groeten,
Jurriaan Daams
p.s: was de rit geslaagd?
ik heb geloof ik wel een snelle uitlaat, maar ik weet echt niet hoe ik de ontsteking moet afstellen. ik krijg binnekort een 16mm mikuni binnen (thanks to pee76!!) met een 150 om te beginnen. is er ergens een topic te vinden over afstellen van de ontsteking? en iets over het afstellen van de oliepomp (hij rookt nogal)
ik kan het namelijk echt niet vinden.
Hartelijke groeten,
Jurriaan Daams
p.s: was de rit geslaagd?
- Handyman
- 500km gereden
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
- Locatie: Graft