vertanding

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
jurriaan

vertanding

Bericht door jurriaan »

beste FS1'ers,

ik heb een achtertandwiel van 40 en een voortandwiel van 12, maar dit lijkt me erg weinig. ik wil de topsnelhied iets vehrogen (gaat het moeite 55) met een 16mm carb. en 50 cc.

ik moet hem nog afstellen, maar de vertanding is daar onderdeel van
mijn vraag is dus:

ik wil wel redelijk kunnen optrekken, maar daar ligt de nadruk niet op. ik zoek de middenweg tussen snelheid en optrekken.

wat raden jullie aan? 13-44?

hartelijke groeten,
Jurriaan Daams
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door pee67 »

Kijk in de volgende link maar eens naar vertandingen
van andere fs1's hier van de site

http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... elheid+fs1
wiebo
500km gereden
500km gereden

Bericht door wiebo »

Tussen 12/40 en 13/44 zit nauwelijks verschil. de verhoudingen zijn practisch hetzelfde. (nl. 0,3 op 1).
welke vertanding je kan rijden is verder afhankelijk van de setup die je hebt. welke 50cc heb je etc. ik verwacht dat je na het weekend voldoende bruikbare antwoorden krijgt. de meesten gaan (of zijn al) bij de fs1 meeting, vandaar.
occ1s
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door occ1s »

had op mijn brum 14/44 en trok toch al redelijk naar de 75/80 met een vergelijkbare setup.
Heb je wel een 'snelle' uitlaat eronder zitten? (zo een met een grotere bocht voor 3 tientjes ofzo).

Stel eerst alle andere troep af, en daarna naar de tandwielen.
Je ontsteking kan al een heleboel schelen, zet m iets vroeger (of later), ligt eraan wat je veranderd hebt.
Tis vaak zo dat de ontsteking eerder moet wanneer je er 'snellere'onderdelen onder hebt gehangen.

Ook je carburateur, een te kleine sproeier zorgt ervoor dat je moeilijk op toeren komt, maar een te grote laat je brom verzuipen op volgas, of zelfs viertakten.
jurriaan

Bericht door jurriaan »

ja, hartelijk bedankt voor deze informatie!

ik heb geloof ik wel een snelle uitlaat, maar ik weet echt niet hoe ik de ontsteking moet afstellen. ik krijg binnekort een 16mm mikuni binnen (thanks to pee76!!) met een 150 om te beginnen. is er ergens een topic te vinden over afstellen van de ontsteking? en iets over het afstellen van de oliepomp (hij rookt nogal)

ik kan het namelijk echt niet vinden.

Hartelijke groeten,
Jurriaan Daams

p.s: was de rit geslaagd?
edje

Bericht door edje »

kijk even in de faq
:wink:
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Welke cilinder heb je? Want met "50cc" weten we nog niet veel ;)
jurriaan

Bericht door jurriaan »

het is gewoon een standaard "fs1" cilinder, het hele motorblok is nog origineel.

geen gekke dingen als hoge druk koppen enzo
Handyman
500km gereden
500km gereden

Bericht door Handyman »

Gisteren 14/44 onder de mijne geslingerd, loopt met een FS! cilinder, 16mm en snelle uitlaat 75/80 km/u.
Je cilinderkop ff over de vlakschuurmachine halen wil wel wat helpen, en de ontsteking netjes afstellen idd.
Plaats reactie