een mogelijkheid is: je ontsteking stond niet goed, en daardoor werd het hele zaakie te heet. hoe zat het met je krachts verdeling? vaak al je ontsteking te vroeg komt rijdt de brommer met weinig toeren lekker krachtig en accuraat, maar naarmate je meer toeren maakt wordt hij zwakker, ook de powerband is dan een stuk minder duidelijk aanwezig. doordat de vonk te vroeg komt, wordt het mengel al sneller verbrand en duurt het een relatief lange tijd tot dat de motor zijn warmte via de uitlaat kwijt kan.
het beste is de onsteking niet op 0.3/0.4 mm te zetten, maar gewoon ergens daar in de buurt en kijken of het goed rijdt, opgevoel afstellen dus.
een productie fout is ook niet uitgesloten, bij mijn immitatie cylinder heb ik een koelvin bij moeten werken omdat die nèt tegen het carter kwam, daar waar je choke knop enz uit het blok komen.
dat is ook nog een mogelijke optie: dan heeft je cillinder een klein beetje scheef op gezeten, met valse lucht, en scheve belasting als gevolg.
veel succes!
