Vastlopers door te weinig/geen smering
Vastlopers door te weinig/geen smering
Beste FS1'ers,
ik heb een paar maanden geleden al (dat gaat snel) een oliepomp van YamaSam gekregen (ben ik zeer dankbaar voor en zal als alles het doet mijn dankbaarheid laten blijken). maar nu ben ik toch redelijk benauwd wegens verhalen van vastlopers en kapotte oliepompjes.
hoe weet ik wanneer iets vastloopt en hoe kan ik dat voorkomen???
nu mixte ik voor het eerst benzine (normaal tank ik altijd mix) en die verhouding is 1:45, is dat goed?
iemand nog enig idee hoelang ik kan rijden zonder smering?
hartelijke groeten en wederom bedankt,
Jurriaan Daams
ik heb een paar maanden geleden al (dat gaat snel) een oliepomp van YamaSam gekregen (ben ik zeer dankbaar voor en zal als alles het doet mijn dankbaarheid laten blijken). maar nu ben ik toch redelijk benauwd wegens verhalen van vastlopers en kapotte oliepompjes.
hoe weet ik wanneer iets vastloopt en hoe kan ik dat voorkomen???
nu mixte ik voor het eerst benzine (normaal tank ik altijd mix) en die verhouding is 1:45, is dat goed?
iemand nog enig idee hoelang ik kan rijden zonder smering?
hartelijke groeten en wederom bedankt,
Jurriaan Daams
-
- 100km gereden
-
- 7500km gereden
-
- 7500km gereden
moeilijk om zo uit te legge, zit ergens een schroef aan om de hoeveelheid olie die erdoor komt te regele, maar weet niet vanbuite hoe die moet staan, zulle de fs1 rijders mss beter wete, ik denk als dit één keer fatsoenlijk inorde is je niet zoveel schrik moet hebbe dat hij kapot gaat
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
en met olie van dertig jaar oud!
ik wou enkel zeggen, dat wanneer je met het regime van je motor aan het experimenteren gaat, je die onbekende factor (hoeveel smering geeft het juist) wel kan missen..
de smering verarmt je mengsel, en je weet niet hoeveel die pomp juist geeft, en of hoeveel het debiet verandert bij toerenmaken..
bovendien is het pompje niet ontworpen voor meer dan 10000 toeren denks
en het verhoogt de inertie van je rolwerk
ik wou enkel zeggen, dat wanneer je met het regime van je motor aan het experimenteren gaat, je die onbekende factor (hoeveel smering geeft het juist) wel kan missen..
de smering verarmt je mengsel, en je weet niet hoeveel die pomp juist geeft, en of hoeveel het debiet verandert bij toerenmaken..
bovendien is het pompje niet ontworpen voor meer dan 10000 toeren denks
en het verhoogt de inertie van je rolwerk
when men were men, and helmets were for divers
-
- 500km gereden
Een extra druppie olie in je tank is voor een fs1 altijd goed.
Met inrijden van nieuw spul meng ik 1:25,daarna met een wat gekietelde fs1 1:35.
Klinkt vet gesmeerd maar wel nooit een vastloper gehad,fs1 heeft nu eenmaal kleine cilindertjes met weinig koeling.
Een oliepompje zou ik niet op durven vertrouwen.
Vind zelf mengen ook geen gedoe,heb altijd zo'n 20 liter gemengd hier op vooraad staan
Met inrijden van nieuw spul meng ik 1:25,daarna met een wat gekietelde fs1 1:35.
Klinkt vet gesmeerd maar wel nooit een vastloper gehad,fs1 heeft nu eenmaal kleine cilindertjes met weinig koeling.
Vind zelf mengen ook geen gedoe,heb altijd zo'n 20 liter gemengd hier op vooraad staan

-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
RDFS1 schreef:Een extra druppie olie in je tank is voor een fs1 altijd goed.
doe ik ook altijd, weet je tenminste cker dat de boel niet vastloopt
kheb ook nog nooit een vast/warmloper gehad