loopt erg slecht afstellen?
- Handyman
- 500km gereden
Je stelt je punten niet op BDP, maar op 1.8mm voor BDP.
Dan moeten ze openen.
Afhankelijk van het merk / soort punten en de mate van nieuwigheid / slijtage zal dat op BDP resulteren in ergens tussen de 0.2 en 0.4 mm opening van de punten...
Dus ja, uiteraard scheelt dat als je zo stelt, maar dat is meer geluk dan wijsheid.
Ik heb nog wel eens onderweg op het oog de puntjes gesteld, had nog nooit zo mooi gelopen.'
Ook geluk...
Dan moeten ze openen.
Afhankelijk van het merk / soort punten en de mate van nieuwigheid / slijtage zal dat op BDP resulteren in ergens tussen de 0.2 en 0.4 mm opening van de punten...
Dus ja, uiteraard scheelt dat als je zo stelt, maar dat is meer geluk dan wijsheid.
Ik heb nog wel eens onderweg op het oog de puntjes gesteld, had nog nooit zo mooi gelopen.'
Ook geluk...
oke, vandaag afgesteld met vloei.
dus
ontsteking staat goed afgesteld
carb heb ik (te)grote sproeier in gedaan zodat ik zeker wist dat het mengsel niet te arm werd
zuigerveer en zuiger spelling is goed
goed bogie warmtegraad
schijf staat goed
geen valse lucht
en nog steeds wordt die erg heet
?
weet iemand misschien nog iets?
zou mijn zuiger verkeer zijn?
heb zo'n ding van k-star denk voor dt normaal er zitten dus 2 gaten boven in de zuiger
dus
ontsteking staat goed afgesteld
carb heb ik (te)grote sproeier in gedaan zodat ik zeker wist dat het mengsel niet te arm werd
zuigerveer en zuiger spelling is goed
goed bogie warmtegraad
schijf staat goed
geen valse lucht
en nog steeds wordt die erg heet

weet iemand misschien nog iets?
zou mijn zuiger verkeer zijn?
heb zo'n ding van k-star denk voor dt normaal er zitten dus 2 gaten boven in de zuiger
dijkie schreef:Is het een nieuwe cilinder hoeveel km staat erop!!!!! welke sproeier staat er in.
gr addy.
nee cilinder is gehoond. (niet geboord met met en soort borstel door heen gegaan)
ik heb er na de hoon beurt en nieuwe zuiger ongeveer 40 km opzitten. ik
durf ook niet echte te rijden omdat ik bang ben dat hij warmloopt
er zit nu sproeier 160 lang in
setup nog en keer:
60cc fs1
k-star zuiger
16mm mikuni carb
snelle uitlaat
-
- 100km gereden
Een cilinder wordt altijd erg heet !
Dit komt omdat er een flink aantal verbrandingen in 1 minuut zijn, en omdat je zuiger goed hard op en neer gaat ---> flinke wrijving. Dat geeft ook warmte. Dus warm wordt het zeker!
En dat inrijden kan je beter serieus nemen ! ik heb er nu al 2 cilinders op versleten ...
Dit komt omdat er een flink aantal verbrandingen in 1 minuut zijn, en omdat je zuiger goed hard op en neer gaat ---> flinke wrijving. Dat geeft ook warmte. Dus warm wordt het zeker!
En dat inrijden kan je beter serieus nemen ! ik heb er nu al 2 cilinders op versleten ...
-
- 1500km gereden
- Triforce
- 2500km gereden
appiefs1 schreef:nee die sproeiers kloppen inderdaad niet helemaal. heb mijn 150 kort mikuni er weer inzitten en hij verzuipt nu?
want als ik het carter klepje voor de carb er af haal dan verzuipt hij niet meer.
ik gebruik silkolene scoot sport 2
en meng ongeveer 1 op 35-40
hij krijgt dus te weinig lucht, is de olie syntetisch of half-syntetisch of mineraal
-
- 1500km gereden