Nee dat lijkt maar zo door de hoek waaronder de foto is genomen. Er is niks aan gedaan, zie de foto erboven.
Tuning door dr. Bob
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Niet lullen maar poetsen!
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Niet lullen maar poetsen!
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Tot nu toe vallen de prestaties van de Derbi cilinder wat tegen, hij pakt bij lage toeren niet echt goed op. Loopt wel ver door in toeren. Ik vermoed dat de slechte aansluiting van de kanalen op het carter van de FS1 de oorzaak is.
Vooral de B spoelers krijgen minder mengsel:


Vooral de B spoelers krijgen minder mengsel:


Niet lullen maar poetsen!
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Om dat te verbeteren zou ik het FS1 carter moeten laten oplassen en uitfrezen, maar dan kan ik niet meer terug naar origineel. Dus het Derbi project gaat voorlopig in de ijskast.
Verder met de Athena cilinder, een kennis heeft een nog betere uitlaat dan de bellymoet gemaakt, en ik probeer een 20 mm carburateur te laten maken die achter het AHA deksel past. Hopelijk kan het FS1 blok al dat geweld aan...
Verder met de Athena cilinder, een kennis heeft een nog betere uitlaat dan de bellymoet gemaakt, en ik probeer een 20 mm carburateur te laten maken die achter het AHA deksel past. Hopelijk kan het FS1 blok al dat geweld aan...
Niet lullen maar poetsen!
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Ga je voor een membraan of roterende inlaat?
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
De politie stond hier 2 weken geleden al aan de deur omdat ze mij plat op de brommer zagen laagvliegen, ze hadden gelukkig geen snelheid gemeten. Maar ik kreeg wel een waarschuwing dat dit mijn rijbewijs kon kosten. Pfffffff
En ik denk dat ze die ouwe gek op die brommer nu wel in de gaten houden...
Dus sindsdien test ik alles met de Street met motor kenteken, en die heeft een roterende inlaat.

En ik denk dat ze die ouwe gek op die brommer nu wel in de gaten houden...
Dus sindsdien test ik alles met de Street met motor kenteken, en die heeft een roterende inlaat.
Niet lullen maar poetsen!
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Ze rijden hier nog op varkens en schieten met pijl en boog...
Niet lullen maar poetsen!
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob

Ik sprak van de zomer 2 jongens van 16/17 jaar met van die zwaar opgevoerde Derbi's. De politie rond Lichtenvoorde was redelijk coulant zeiden ze.
Zelf heb ik nog nooit iets gehad met de politie hier, ik vergeet ook vaak op het fietspad te rijden

- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
De nieuwe uitlaat geeft tot nu toe steeds betere resultaten. Ik test hem met een 5 bak schijfblok met getunede Athena cilinder (niet mijn beste), een 16 mm, en tandwielen 15-42.
Met de verchroomde bellymoet liep die iets helling af 102 GPS, plat erop liggend, koud weer en zon.
Met de nieuwe uitlaat haal ik onder dezelfde omstandigheden nu bijna 107, en hij trekt vooral veel harder!
We gaan nog een paar trucjes testen, waarschijnlijk zit er nog iets meer in.

Tot nu toe blijft de temperatuur goed en is er geen detonatie met sproeier 180.
Op de foto zie je boven de verchroomde bellymoet en onder het prototype nieuwe uitlaat:

Met de verchroomde bellymoet liep die iets helling af 102 GPS, plat erop liggend, koud weer en zon.
Met de nieuwe uitlaat haal ik onder dezelfde omstandigheden nu bijna 107, en hij trekt vooral veel harder!
We gaan nog een paar trucjes testen, waarschijnlijk zit er nog iets meer in.

Tot nu toe blijft de temperatuur goed en is er geen detonatie met sproeier 180.
Op de foto zie je boven de verchroomde bellymoet en onder het prototype nieuwe uitlaat:

Niet lullen maar poetsen!
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Als de uitlaat helemaal uitgetest is willen we hem in een originele look verpakken, met een stille demper. Verchroomd of gepolijst RVS. Wordt wel een dikke pijp. Op de foto's zie je een beetje het idee.




Niet lullen maar poetsen!
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 04 jul 2019, 10:11
Re: Tuning door dr. Bob
Goed bezig, ziet er goed uit. Ga door 

- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Tuning door dr. Bob
Dat is een massief pijpje, zo. Wat voor kickstart is dat eigenlijk?
Kijk eerst even in de FAQ.