Tuning door dr. Bob
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
De Deense cilinder die met moeite 80 haalde heb ik flink onderhanden genomen, zijspoelers en achterste spoelers beter gericht. Uitlaat kanaal geflowd en gepolijst. Zeker 10 uur werk.
Hij haalt nu ruim 90 op een 4 bak membraan blokje en trekt in de 4e versnelling door de 3-plaats koppeling bij 70-75 helling op.
Dus al een flinke verbetering, maar nog geen Athena prestaties. Ik zal deze 44 mm niet meer kopen.
https://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1- ... -2332.html.
Ik zit nog steeds op een snelle Deense membraan te wachten, benieuwd of die wel meevalt...
Hij haalt nu ruim 90 op een 4 bak membraan blokje en trekt in de 4e versnelling door de 3-plaats koppeling bij 70-75 helling op.
Dus al een flinke verbetering, maar nog geen Athena prestaties. Ik zal deze 44 mm niet meer kopen.
https://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1- ... -2332.html.
Ik zit nog steeds op een snelle Deense membraan te wachten, benieuwd of die wel meevalt...
Niet lullen maar poetsen!
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Haha, ik wilde al vragen of dat toevallig dezelfde cilinder is als deze, blijkbaar een nieuwe Nederlandse webshop. Zo te zien dezelfde cilinder:
https://www.gpparts.nl/product/7325949/ ... um-nikasil
https://www.gpparts.nl/product/7325949/ ... um-nikasil
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
Re: Tuning door dr. Bob
Ja veel werk om deze cilinders beter te krijgen.
een Athena is makkelijker
Maar het is wel mooier om te zien, die kleine cilinder
een Athena is makkelijker
Maar het is wel mooier om te zien, die kleine cilinder
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Dat is zo, wel even de koeieletters FS1 eraf slijpen en zwart maken.
De koppeling is met zwaardere veren gefixed en hij rijdt wel erg prettig.
Met tandwielen 14-39 gewoon vanaf 40 in 4 als een speer naar de 95!
Tijd om eens wat filmpjes te maken van de teller.
Ook de waterkoker is spectaculair: die loopt de teller uit, naar schatting 145.
Wil ik ook filmen en plaatsen. Iemand ervaring met een bepaalde camera?
Bollenkar? Of Marco?
De koppeling is met zwaardere veren gefixed en hij rijdt wel erg prettig.
Met tandwielen 14-39 gewoon vanaf 40 in 4 als een speer naar de 95!
Tijd om eens wat filmpjes te maken van de teller.
Ook de waterkoker is spectaculair: die loopt de teller uit, naar schatting 145.
Wil ik ook filmen en plaatsen. Iemand ervaring met een bepaalde camera?
Bollenkar? Of Marco?
Niet lullen maar poetsen!
- Bollenkar
- 250km gereden
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 14 sep 2021, 11:47
- Locatie: Velserbroek
- Contacteer:
Re: Tuning door dr. Bob
Mijn camera is een gewone samsung galaxy s21 ultra. Die heeft wel een erg fijne camera.
René.
Helaas geen FS1 meer. Maar wel een fijn rijdende CBF-1000
Helaas geen FS1 meer. Maar wel een fijn rijdende CBF-1000
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Ik heb altijd een GoPro gebruikt om te filmen (Mitchel had er ook een), zo hebben we die filmpjes van de waterkokers ook altijd gemaakt.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Tuning door dr. Bob
Ik gebruikte een gewone fotocamera op een zelf geknutseld houdertje.
Yamaha Sheriff 1981
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Vandaag op de FS1 gereden van Frank Stegeman.
Tuning door Arno Verwijs: AJH bewerkt, snelle Puch kop, op maat uitlaat, 11,7 PK op de testbank.
Liep 115 op de teller, met wat wind tegen, wel plat erop.
Niet geschikt voor toertochten
Tuning door Arno Verwijs: AJH bewerkt, snelle Puch kop, op maat uitlaat, 11,7 PK op de testbank.
Liep 115 op de teller, met wat wind tegen, wel plat erop.

Niet geschikt voor toertochten

Niet lullen maar poetsen!
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Zaterdag waren er wedstrijden sprinten over 300 meter voor de Duitse Kawasaki 3 cilinder club.
Daarvoor hadden ze een vliegveldje afgehuurd: Dierdorf-Wienau, vlakbij Bonn.
Vooral de Kawa's 750 Mach 4 waren indrukwekkend: binnen 300 meter haalden ze 170!
Het was vaak onmogelijk om het voorwiel op de grond te houden, bij 130 kwamen sommige nog omhoog.

Daarvoor hadden ze een vliegveldje afgehuurd: Dierdorf-Wienau, vlakbij Bonn.
Vooral de Kawa's 750 Mach 4 waren indrukwekkend: binnen 300 meter haalden ze 170!
Het was vaak onmogelijk om het voorwiel op de grond te houden, bij 130 kwamen sommige nog omhoog.

Niet lullen maar poetsen!
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Na afloop mocht ik ook even met de FS1 waterkoker op de baan.
De filmkwaliteit is niet om over naar huis te schrijven maar hij klinkt super!
Binnen 300 meter kwam ik zelfs nog even in 5 met een eindsnelheid van 120 op het klokkie.

De filmkwaliteit is niet om over naar huis te schrijven maar hij klinkt super!
Binnen 300 meter kwam ik zelfs nog even in 5 met een eindsnelheid van 120 op het klokkie.

Niet lullen maar poetsen!
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
En blijkbaar was het weer tijd dat er iets kapot ging.
Neutraal lampje schee er mee uit na 3 runs, accu helemaal plat.
Dat betekent ook dat de elektrische waterpomp ermee ophoudt, dus einde oefening.
Thuis alles doorgemeten: accu was goed, wel leeg maar nog niet stuk, gelijkrichter in orde. Wel ergens sluiting in de plusdraad. Bij een draadje in de koplamp was de isolatie een klein stukje weg, tape aangebracht. Hielp niet.
De oorzaak bleek uiteindelijk kortsluiting in de waterpomp zelf. Een elektrisch pompje van een BMW autokachel wat ik in het luchtfilter had ingebouwd.
Nou dus maar op zoek op de sloop naar een andere die erin past...

Neutraal lampje schee er mee uit na 3 runs, accu helemaal plat.
Dat betekent ook dat de elektrische waterpomp ermee ophoudt, dus einde oefening.
Thuis alles doorgemeten: accu was goed, wel leeg maar nog niet stuk, gelijkrichter in orde. Wel ergens sluiting in de plusdraad. Bij een draadje in de koplamp was de isolatie een klein stukje weg, tape aangebracht. Hielp niet.
De oorzaak bleek uiteindelijk kortsluiting in de waterpomp zelf. Een elektrisch pompje van een BMW autokachel wat ik in het luchtfilter had ingebouwd.

Nou dus maar op zoek op de sloop naar een andere die erin past...
Niet lullen maar poetsen!
- Kees
- 250km gereden
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:53
- Locatie: Doezum
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
- 500km gereden
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: Tuning door dr. Bob
Indrukwekkende beelden. Wat een leuke dag.
En tuurlijk moet er iets kapot.
En tuurlijk moet er iets kapot.