beste is om 'm aan het eind van de bocht door te slijpen, dus waar hij aan de rest van de uitlaat vast zit (het dikke gedeelte), en dan nieuwe wartel erop, en weer dicht lassen. Dit valt denk ik 't minst op, als je 't mooi laat dichtlassen (het liefst TIG lassen).
Wat je ook kan doen, is hem net onder de wartel doorslijpen, nog op 't rechte stuk, dan kan je iets minder mooi dichlassen, en het valt ook niet op, want niemand gaat onder de brommer kijken
naja, gewoon zover aandraaien dat 'ie niet meer lekt, als 'ie niet meer lekt, niet strakker aandraaien want dan ga je 'm doldraaien (als 'ie al niet meer goed pakt...)
Wat je ook als noodoplossing kan doen, is de wartel in de bankschroef een beetje samenknijpen, dan pakt 'ie aan 2 kanten wel heel goed, dit is meer een tijdelijke oplossing als 'ie echt niet meer wilt pakken
zo is mijn losse bocht van mijn homoet ook gefixed. Dat heeft Henkjan toen gedaan, die bocht die hij had, daar was die ring helemaal van weg, toen heft hij van een andere veels te korte bocht die ring (en een stukje bocht) erop gelast