ik heb de zogenaamde hogedrukkop op mijn fs1 zitten (met snelle cilinder) maar ik heb ook de 3e9 liggen (is dit een lage druk?) en ook heb ik al horen zeggen dat de 3e9 beter koelt? maar kwa prestaties zal dat een groot verschil maken? bedankt
Beter even foto's plaatsen van de onderkant van je kopjes, wij kunnen zo niet zien of en hoe ze zijn aangepast. 3E9 kopjes (ook wel 2RU kopjes genoemd) worden vaak gebruikt op AJH cilinders, omdat ze wat groter/vierkanter zijn.
ik zal er vanavond foto's van posten maar het is inderdaad zo'n vierkante kop die 3e9 en die 'hogedruk' is kleiner en afgeronder wat is een ajh cilinder?
Jeti schreef:Beter even foto's plaatsen van de onderkant van je kopjes, wij kunnen zo niet zien of en hoe ze zijn aangepast. 3E9 kopjes (ook wel 2RU kopjes genoemd) worden vaak gebruikt op AJH cilinders, omdat ze wat groter/vierkanter zijn.
De AJH/Aluminium cilinders hebben dezelfde vorm als 2RU/3E9 cilinders, vandaar dat die kop erbij gebruikt wordt. Het ziet er mooier uit. Eigenlijk moet je ze alleen gebruiken als ze bewerkt zijn, want standaard zijn die koppen echt ruk, belachelijk grote kop-inhoud, dus heel weinig compressie.
net effe het topic van cilinders gelezen interresant maar hier en daar vor mij nog een paar onduidelijkheden die ik wel zal opzoeken maar wat is het verschil tussen 1 zuigerring en 2? een betere afdichting en zo meer compressie of ben ik verkeerd?
Nee. Gewoon een designkeuze. Hoeft ook niet minder betrouwbaar o.i.d. te zijn, bij Kreidler rijden er genoeg met een enkele topveer die vrij vlot zijn (tegen de 100 km/h) die gewoon duizenden km's zonder problemen rijden