3e9 afstelproblemen
- NIX
- 10000km gereden
Re: 3e9 afstelproblemen
Die waardes zijn helemaal niet slecht, maar een bobine met goede waardes kan het onder bedrijfsomstandigheden juist laten afweten. Dat gemeet aan spoelen en bobines e.d. zegt allemaal niet zoveel. Kijk eerst maar eens of je met een andere dop geen betere vonk krijgt en check hoe hard de punten vonken.
-
- Aan het inrijden
Hoe kan ik zien of de punten vonken? Kan ik de spoel achter het vliegwiel voor de ontsteking (dus niet de alternator maar die andere) ook testen of doormeten? En welke bougiedop moet ik hebben? Ik heb er nu een van ngk, deze heb ik ook doorgemeten en geeft 2 kohm, klopt dit wel?
-
- 5000km gereden
Je kan je ontstekingsdeksel verwijderen,
brommer starten en kijken of er een vonkenregen
ontstaat tussen de contactpntjes
brommer starten en kijken of er een vonkenregen
ontstaat tussen de contactpntjes
-
- Aan het inrijden
Ik heb duidelijk een vonkenregen tussen de contactpunten. Af en toe lijkt deze echter even te verdwijnen om even later terug te komen. Is dit goed of slecht? Ook heb ik hem gestart zonder bougiedop (de bougiekabel meteen verbonden aan de bougie) en op deze manier wilde hij wel starten. Hij rookt alleen heel erg en stottert enorm en dat met een sproeier 150. Mijn buogiedop heeft trouwens een weerstand van 5kohm en niet 2 kohm zoals ik eerder zei.
- Wiking
- 500km gereden
vonken tussen de punten wil je niet ik denk dat ze versleten zijn
- marco
- Sheriff of the Posbank
Condensator vervangen
-
- 250km gereden
-
- Aan het inrijden
Hallo allemaal,
Sorry voor de late update, ik ben een tijdje met andere dingen bezig geweest. Eerst heb ik de bobine en condensator vervangen. Hierdoor gaf hij in eerste instantie een veel betere vonk maar lopend te krijgen was hij niet wat deed vermoeden dat of de timing totaal verkeerd was of dat de bougie bij het starten gewoon geen vonk meer gaf. Vervolgens heb ik alsnog de spoel vervangen omdat ik deze niet vertrouwde (zag er erg slecht en gemangeld uit). Hierna startte hij onmiddellijk, dit lijkt het probleem dus te hebben opgelost. Hij start nu iedere keer prima en loopt best wel mooi naar mijn idee. Hij gaat nu echter niet harder dan 35/40, ik neem aan dat dat komt doordat ik zo stom geweest ben om er meteen een hele andere vertanding op te zetten. Het wordt dus waarschijnlijk weer klooien met de vertanding maar hij loopt nu iig erg mooi
Misschien heeft iemand nog suggesties voor een goede vertanding om hem 45/50 te laten lopen?
Sorry voor de late update, ik ben een tijdje met andere dingen bezig geweest. Eerst heb ik de bobine en condensator vervangen. Hierdoor gaf hij in eerste instantie een veel betere vonk maar lopend te krijgen was hij niet wat deed vermoeden dat of de timing totaal verkeerd was of dat de bougie bij het starten gewoon geen vonk meer gaf. Vervolgens heb ik alsnog de spoel vervangen omdat ik deze niet vertrouwde (zag er erg slecht en gemangeld uit). Hierna startte hij onmiddellijk, dit lijkt het probleem dus te hebben opgelost. Hij start nu iedere keer prima en loopt best wel mooi naar mijn idee. Hij gaat nu echter niet harder dan 35/40, ik neem aan dat dat komt doordat ik zo stom geweest ben om er meteen een hele andere vertanding op te zetten. Het wordt dus waarschijnlijk weer klooien met de vertanding maar hij loopt nu iig erg mooi

- NIX
- 10000km gereden
Als je nou even vertelt wat er nu allemaal op zit, dan krijg je een goed antwoord. Anders is mijn antwoord: check de FAQ.