FS80 se sheriff: bougieproblemen

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
baalie
Aan het inrijden
Aan het inrijden

FS80 se sheriff: bougieproblemen

Bericht door baalie »

Goeieavond FS1 liefhebbers!

Sinds enkele maanden ben ik de trotse eigenaar van een duitse sheriff 80cc uit 1982. Na eindelijk alle douanes, DIV's en verzekeringen te hebben doorlopen kan ik eindelijk tegoei beginnen rondrijden. Ik heb al wat kleine technische problemen gehad met de benzinekraan en de achterband, maar nu zit ik wat vast met de bougie. Met een nieuwe bougie valt de motor namelijk al uit na ongeveer 6 km. daarna start hij nog enkele keren, maar ver geraak ik dan niet meer. Zowel vlak na het rijden als na enkele uren is de bougie volledig zwart, niet nat, maar gewoon koolstof, dat makkelijk afwrijfbaar is.

Ik veronderstel dat er iets scheelt met de afstelling van het benzinemengsel. ik rijdt momenteel rond met zuivere super 95 in de tank, onder het zadel zit namelijk een zelfmenger met tweetaktolie. ik heb een vermoeden dat de zelfmenger niet werkt. zou het daaraan kunnen liggen of is het toch gewoon de afstelling aan de carburator?

Ik ga hier nog een foto'tje proberen toevoegen van mijn sheriff en van de gebruikte bougie.

Afbeelding

Afbeelding
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Re: FS80 se sheriff: bougieproblemen

Bericht door marco »

Carburateur al goed schoongemaakt?

Ik zie trouwens ook dat je schokbrekers aan de buitenkant van de achterbrug zitte :shock:
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Afkoppelen en zelf mengen, doen de meesten hier.
jurjenfs1378paars
250km gereden
250km gereden

Bericht door jurjenfs1378paars »

je ontsteking even langslopen, anders een bougie met andere warmtegraad proberen :!:
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Als je mengpomp niet werkt, was de boel allang vastgelopen. Het lijkt er meer op dat je choke open blijft staan of dat de sproeier onderin de carb ligt. Zijn de gaatjes van de mengbuis goed open? Is de luchtschroef anderhalve slag uitgedraaid? Zijn de luchtkanalen naar mengbuis goed open?. Je bougie is zwart van teveel benzine, niet van olie, dan zou hij glimmen.
baalie
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Bericht door baalie »

luchtschroef 2 halve slagen opengedraaid en luchtkanaal wat meer opengezet, en nu heeft hij toch al 50 kilometer zonder problemen gelopen. bedankt :)
Plaats reactie