Sinds enkele maanden ben ik de trotse eigenaar van een duitse sheriff 80cc uit 1982. Na eindelijk alle douanes, DIV's en verzekeringen te hebben doorlopen kan ik eindelijk tegoei beginnen rondrijden. Ik heb al wat kleine technische problemen gehad met de benzinekraan en de achterband, maar nu zit ik wat vast met de bougie. Met een nieuwe bougie valt de motor namelijk al uit na ongeveer 6 km. daarna start hij nog enkele keren, maar ver geraak ik dan niet meer. Zowel vlak na het rijden als na enkele uren is de bougie volledig zwart, niet nat, maar gewoon koolstof, dat makkelijk afwrijfbaar is.
Ik veronderstel dat er iets scheelt met de afstelling van het benzinemengsel. ik rijdt momenteel rond met zuivere super 95 in de tank, onder het zadel zit namelijk een zelfmenger met tweetaktolie. ik heb een vermoeden dat de zelfmenger niet werkt. zou het daaraan kunnen liggen of is het toch gewoon de afstelling aan de carburator?
Ik ga hier nog een foto'tje proberen toevoegen van mijn sheriff en van de gebruikte bougie.