Rijd de straat uit, en 300m verder begint hij te pruttelen.
O jee, benzinetank zit vol, kraantje staat open. Dat wordt weer naar huis lopen. Eenmaal thuis de bougie maar eens bekijken....en ja hoor. Zit een miniscuul draadbrugje tussen de elektroden geslagen. Nieuwe bougie (Bosch bougie

Daarna weer verder rijden. conclusie : het rijdt voor geen meter. Maar ja, ik ben natuurlijk de motor gewend met 90 pk.
16mm carb. snelle uitlaat en F5b cilinder. top tegen de 60 aan. Maar dan moet het wel windstil zijn. Normaal 50 km. beetje tegenwind of klein heuveltje op 45 km. Nee. is niet zo prettig op de rijbaan met de auto's achter je als je maar 45 gaat

Wat mij opvalt is dat er aan de voorkant van het blok net voor de carburateur een rond gat is. Hoort hier nou een rubber afdekdopje in ? Als ik de brommer start en ik houd mijn vinger op dat gat maakt het voor de luchtstroom en de werking van de carburatuer niet zo veel uit.
Na een tijdje rijden sproeit er wel wat benzine op het afdekrubber van de carb. Ook achter het carb.deksel is het wat nat.
Maar dat toerental blijft niet mooi. Soms te hoog , dan weer te laag. Kabel blijft af en toe hangen.
Had vanmiddag zo'n 10 km gereden. Brommer heeft daarna een uur stilgestaan, daarna weer aantrappen.
Dat was haast niet te doen. Moest wel 30 x trappen

Warme motor met choke: dat gaat helemaal niet. Choke uit en een klein beetje gas geven, want anders lukt het gewoon niet.
Wordt er nu ergens wat valse lucht aangezogen, of is de carburateur versleten ?