hoe kan ik mijn voorvorkkeringen vervangen:S mijn voorvork is HELEMAAL leeg helemaal naar beneden gezakt..
omdat hij leeg is..
dus nu dacht ik: ik ga mijn keeringen even vervangen maar nu blijkt dat dat nogal lastig is!
heeft iemand hier ervaring mee?
of heeft iemand een foto stappen plan?!
Dit doe je door het bovenste stuk op de poot te demonteren. Dan haal je de poot er zo uit. Je kan deze demonteren door een aantal keren hard de poot omhoog te trekken, op deze manier schiet deze los. (als je een 2ru voorvork hebt)
het lijkt me zowieso nuttig om je voorvork uit elkaar te halen, hij hoort zowieso terug te komen, ook zonder olie.
oude olie wil nog wel eens taai worden, als je de voorvork helemaal uitelkaar hebt, moet je heb zo goedmogelijk schoon maken, vooral onderin de onderpoot.\
oeh klinkt als een uitdaging om hem er heel uit elkaar te krijgen maar staat zoiets ook in het "sleutelen aan je fs1" boekje?
maar dus gewoon je koplamp en koplamp oren en alles los halen en dan schroef je ze zo uit elkaar?
heb je aan de onderkant een inbus zitten.
deze kan je alleen zien als de wiel as er uit is.hij zit daar achter.
bij dit type vork moet je nog een handeling uithalen anders krijg je hem nooit uitelkaar.
je koplamp en oren hoef je niet lostehalen.
gewoon je wiel en spatbord verwijderen.
dan een poot loshalen door de bovenste moer er af te draaien.
dan die spanbout naast je toeter los maken en je trekt de poot er zo onderuit.
deze eerst monteren voor je de ander verwijdert.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
euhm volgens mij heb ik geen inbus aan de onderkant zitte ik zal morgen wel even een foto maken van mij onderpoot!
kunnen jullie even zien welk type het is!