ik zal mijn even kort voorstellen, Ik ben Kevin, 17 jaar oud en ik woon in Harmelen. (provincie Utrecht, vlakbij woerden)
Nadat ik een tijdje stilletjes heb toegekeken op dit forum heb ik sinds deze week mijn eigen 2ru.
Helaas begonnen met deze aankoop gelijk de problemen. Toen ik de brommer kocht heb ik een proefritje gemaakt, en dat verliep allemaal prima.
Ook thuis aangekomen liep de brommer nog leuk. Maar toen ik de brommer nader begon te onderzoeken bleek dat er erg weinig carterolie in zat.

De olie heb ik inmiddels aangevuld, maar omdat iets simpels als het oliepeil al niet in orde was heb ik besloten de hele brommer maar na te kijken.
En zo ben ik gister beland bij het afstellen van de contactpunten. Deze heb ik afgesteld op de manier zoals deze hier beschreven staat op het forum.
Toen deze eenmaal afgesteld stonden dacht ik, laat ik even controleren of ik een mooie blauwe vonk heb.... en toen bleek dat ik helemaal geen vonk meer had.

inmiddels heb ik bijna alles buitengesloten, en nog heb ik geen vonk.
-Bougie vonkt als een gek als ik deze in de grasmaaier stop
-bougiedop heeft een weerstand van 5 Kohm
-primaire winding bobine is 1.5 ohm
-secundaire winding is 5.5 Kohm
-contactpunten heb is schoongemaakt en geschuurd en staan nu mega ver open om de vonk te testen
-als ik de mulitimeter in de bougiedop doe, en aan aarde. dan meet ik een wisselspanning, maar deze spanning lijkt te laag om te vonken
Maar het gekste vind ik zelf dat alle problemen begonnen zijn met het afstellen van de contactpunten, dus ik verwacht dat het probleem hier zit.
Wie o wie heeft suggesties ?
alvast bedankt, Kevin