Assistentie gevraagd bij het afstellen van nieuwe originele contactpunten.
Ben nu een dag bezig maar krijg het zaakje niet goed,daarom misschien iemand in de buurt van Bergen op Zoom die me hier mee kan helpen.
Assistentie.
- Piet
- 50km gereden
Assistentie.
TributeToTheCatsBand
- Wiking
- 500km gereden
Timing afstellen heb ik ook een probleem mee om heel eerlijk te zijn, als ik m'n zuiger op he bovenste dode punt zet en 1,8mm terug draai om het af te stellen schiet m'n vliegwiel terug naar bdp.
betekend dat dat mijn ontstekings plaat niet goed staat?
Misschien een stomme vraag maar is de voor ontsteking voor een RD het zelfde als een FS1?
Groetjes
Richard
Misschien een stomme vraag maar is de voor ontsteking voor een RD het zelfde als een FS1?
Groetjes
Richard
-
- 2500km gereden
Wiking schreef:Timing afstellen heb ik ook een probleem mee om heel eerlijk te zijn, als ik m'n zuiger op he bovenste dode punt zet en 1,8mm terug draai om het af te stellen schiet m'n vliegwiel terug naar bdp.
Misschien een stomme vraag maar is de voor ontsteking voor een RD het zelfde als een FS1
Groetjes
Richard
Richard,
Maakt niets uit, FS1 of RD beide 1,8 mm voor BDP
Om je ontsteking goed te stellen moet eigenlijk een micrometer gebruiken.
Als je kan wachten wil ik best wel eens langs komen in Oudenbosch, ik heb zo'n meter
Ik heb nu nog een week vakantie
Of naar de in meeting Koningsbosch komen, stellen we hem daar goed af
1978 chroom 60 cc
- marco
- Sheriff of the Posbank
Wiking schreef:Timing afstellen heb ik ook een probleem mee om heel eerlijk te zijn, als ik m'n zuiger op he bovenste dode punt zet en 1,8mm terug draai om het af te stellen schiet m'n vliegwiel terug naar bdp.
Dat is normaal.
Ik zet meestal met viltstift een merkteken op het blok/vliegwiel dan hoef je maar 1x te meten.
Dan met een sigarettenvloeitje kijken wanneer de punten open gaan en eventueel bijstellen.
Yamaha Sheriff 1981