Assistentie.

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Piet
50km gereden
50km gereden
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2008, 15:52
Locatie: Halsteren

Assistentie.

Bericht door Piet »

Assistentie gevraagd bij het afstellen van nieuwe originele contactpunten.
Ben nu een dag bezig maar krijg het zaakje niet goed,daarom misschien iemand in de buurt van Bergen op Zoom die me hier mee kan helpen.
TributeToTheCatsBand
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Heb je geen vonk meer of krijg je het niet op tijd afgesteld?
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Piet
50km gereden
50km gereden
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2008, 15:52
Locatie: Halsteren

Bericht door Piet »

marco schreef:Heb je geen vonk meer of krijg je het niet op tijd afgesteld?

Het laatste,nu loopt het start ook goed,maar of het echt goed staat??
TributeToTheCatsBand
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Bericht door Wiking »

Timing afstellen heb ik ook een probleem mee om heel eerlijk te zijn, als ik m'n zuiger op he bovenste dode punt zet en 1,8mm terug draai om het af te stellen schiet m'n vliegwiel terug naar bdp.
betekend dat dat mijn ontstekings plaat niet goed staat?

Misschien een stomme vraag maar is de voor ontsteking voor een RD het zelfde als een FS1?

Groetjes
Richard
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Wiking schreef:Timing afstellen heb ik ook een probleem mee om heel eerlijk te zijn, als ik m'n zuiger op he bovenste dode punt zet en 1,8mm terug draai om het af te stellen schiet m'n vliegwiel terug naar bdp.
betekend dat dat mijn ontstekings plaat niet goed staat?

Misschien een stomme vraag maar is de voor ontsteking voor een RD het zelfde als een FS1

Groetjes
Richard

Richard,
Maakt niets uit, FS1 of RD beide 1,8 mm voor BDP
Om je ontsteking goed te stellen moet eigenlijk een micrometer gebruiken.
Als je kan wachten wil ik best wel eens langs komen in Oudenbosch, ik heb zo'n meter
Ik heb nu nog een week vakantie
Of naar de in meeting Koningsbosch komen, stellen we hem daar goed af
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Wiking schreef:Timing afstellen heb ik ook een probleem mee om heel eerlijk te zijn, als ik m'n zuiger op he bovenste dode punt zet en 1,8mm terug draai om het af te stellen schiet m'n vliegwiel terug naar bdp.
betekend dat dat mijn ontstekings plaat niet goed staat?


Dat is normaal.

Ik zet meestal met viltstift een merkteken op het blok/vliegwiel dan hoef je maar 1x te meten.

Dan met een sigarettenvloeitje kijken wanneer de punten open gaan en eventueel bijstellen.
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie