Grote-kleine-vragen-topic #9

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Was het niet vet bij de grondplaat?
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Saerens
250km gereden
250km gereden
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:22

Bericht door Saerens »

Niet meteen opgevallen eigenlijk. Zam morgen nog eens kijkenaar denk her niet
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Dat moeilijke schakelen kan ook komen door slappe versnellingsbak veertjes en een verkeerde afstelling van de schakelvork.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Saerens
250km gereden
250km gereden
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:22

Bericht door Saerens »

Morgen veertjes eens nakijken. Maae dat slecht rijden is ook nog vervelend. Trouwens heel veel rook uir de carb en uitlaat
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Zit het oliepompje nog aangesloten?

Of het is hele oude benzine met teveel olie of de rechterkrukas keerring is lek en dan zuigt die daar blokolie aan.

Of de sproeier is veel te groot.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Saerens
250km gereden
250km gereden
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:22

Bericht door Saerens »

Hij blaasde wel benzine uit de carb (was blootvoets in de tuin aant testen zonder deksel :) )

Er zit nu een 150 sproeier in met snelle uitlaat, 60cc en tw 13-45

Morgen keerring eens veranderen ;)
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Membraam of schijf?
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Saerens
250km gereden
250km gereden
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:22

Bericht door Saerens »

Schijf
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Schijf mss verkeerd erin gezet.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Saerens
250km gereden
250km gereden
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:22

Bericht door Saerens »

Moet ik er toch uithalen om de keerring na tebkijken. Ideaal! ;)
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Auto-vraagje..
In hoeverre moet er een kachel zitten in een bedrijfsauto uit 1972?
Ik snap, als hij erin zit, dat hij het moet doen. Maar wat als hij eruit gehaald is? Moet er een kachel/ventilator inzitten?
En zo ja, is het ook voldoende om een 12v ventilatortje op het dashboard te schroeven?

Liefst met documentatie / wetgeving / keuringseisen etc.


Edit:
met kachel bedoel ik de blower, dus niet per se warme lucht
(weet dat hij lucht moet kunnen blazen, warm/koud is niet van belang, en hoe hard ook niet)
Gebruikersavatar
Saerens
250km gereden
250km gereden
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:22

Bericht door Saerens »

Moet ik er toch uithalen om de keerring na tebkijken. Ideaal! ;)
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10821
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Jeti schreef:Auto-vraagje..
In hoeverre moet er een kachel zitten in een bedrijfsauto uit 1972?
Ik snap, als hij erin zit, dat hij het moet doen. Maar wat als hij eruit gehaald is? Moet er een kachel/ventilator inzitten?
En zo ja, is het ook voldoende om een 12v ventilatortje op het dashboard te schroeven?

Liefst met documentatie / wetgeving / keuringseisen etc.


Edit:
met kachel bedoel ik de blower, dus niet per se warme lucht
(weet dat hij lucht moet kunnen blazen, warm/koud is niet van belang, en hoe hard ook niet)


http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/g ... 24-07-2013

Veel leesplezier! Ik zou kijken bij Hoofdstuk 5, Afdeling 3 en verder mag je het zelf uitvogelen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Saerens
250km gereden
250km gereden
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:22

Bericht door Saerens »

Opgestaan om 6.30 om het allemaal te kunnen oplossen en tis in orde!
Schijf zat fout, derdoor spoot hij de benzine weg ipv ze op te zuigen. Verklaart meteen mijn natte voet.

Op de koppeling zat 1 foute veer (dubbel zo lang) en 1 kapotte (haakje afgebroken). Het schakelhendeltje had een slechte bout en zat veeeeeeel te los. En dan hier en daar nog een rondel teveel waardoor alles niet goed kon passen.

Dank voor het advies!

Nu kan men kameraad ook de baan op ze. De bende wordt hier groter!
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Goed werk Tom!

@Nix
Thx, ga ermee bezig.
Maar bedoelde eigenlijk ook of iemand ervaring heeft met evt een losse kachel/ventilator, of weet hoe dat dan zit.
Plaats reactie