Wist je dat #15

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Plaats reactie
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Ik zie anders vaker 'exotische' constructies bij geblazen carburateur motoren (oude Suzuki oliekoelers). Het zal idd niet optimaal zijn, maar het zal vast wel lopen.
Charger is ook leuk, gewoon van zo'n Peugeot motorscooter aftrekken :D
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

sobw in opbouw schreef:dat loopt voor geen meter

Was je erbij? Je manier van dingen beweren is echt vervelend. Probeer eens aan andere toon.

Die traanplaat is de plenum. Het grootste probleem dat ie nu heeft is dat zijn ontsteking niet genoeg prik geeft om de accu tijdens het rijden bij te laden. Na 2 uur rijden zijn zowel de tank als de accu leeg.
Kijk eerst even in de FAQ.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Heeft iemand een foto of info van de compressors die op de tweetakt recordmachines zoals de Olympusraket etc genoteerd werden?

:shift: ik probeer maar wat constructief te posten?

Ze hebben met deze techniek records gebroken, dus er moet wel iets van te leren vallen toch dacht ik?
when men were men, and helmets were for divers
tonyy
100km gereden
100km gereden

Bericht door tonyy »

YamaSam schreef:Heeft iemand een foto of info van de compressors die op de tweetakt recordmachines zoals de Olympusraket etc genoteerd werden?

:shift: ik probeer maar wat constructief te posten?

Ze hebben met deze techniek records gebroken, dus er moet wel iets van te leren vallen toch dacht ik?

ik dacht dat ze daar roots-blazers voor gebruikten maar ben niet zeker
grtz
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

En laat ons voor alle duidelijkheid niet vergeten dat druk zich in alle richtingen met een gelijke kracht verdeelt. Centrifugaal, worm of desnoods Duits achterwerk op cowboybonen, verhoging van de zuurstofgraad blijft gelijk. Kijk maar naar oude compressors op lakeracers etc
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

wist je dat ik eindelijk kan beginnen met tests van deze Edison-batterij?

en ik, apart van één duitser, de eerste in europa ben die zo'n ding in handen heeft? 8)
Afbeelding
BJ
500km gereden
500km gereden
Contacteer:

Bericht door BJ »

Goe bezig Sam! :D
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Waarvoor ga je die gebruiken?
Achter zonnencellen ofzo?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

als buffer voor een off-grid systeem.. dus én zon, én generator, én windmolen én fuelcell.. kan je bij mij allemaal kiezen ;)

grootste pluspunt is dat de klant dit nietmeer naar de kloten kan krijgen door idiote dingen te doen! :lol:
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

YamaSam schreef:En laat ons voor alle duidelijkheid niet vergeten dat druk zich in alle richtingen met een gelijke kracht verdeelt. Centrifugaal, worm of desnoods Duits achterwerk op cowboybonen, verhoging van de zuurstofgraad blijft gelijk. Kijk maar naar oude compressors op lakeracers etc

:lol:
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Wist je dat voor het eerst na alle huur- en lease auto's eens in een auto heb gereden die ik echt fijn vond rijden, en tof vond, en mooi vond! (en zelf nog wel best eens zou willen kopen/leasen, wat toch nooit zou gebeuren :P)

Een Opel Mokka

Naam klinkt crap, verbruik is ook vrij hoog (250 km op 23l), maar rijdt echt heerlijk. En zit lekker hoog.

Dus heb gezegd dat ik die auto elke dag mee wil :P
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

YamaSam schreef:als buffer voor een off-grid systeem.. dus én zon, én generator, én windmolen én fuelcell.. kan je bij mij allemaal kiezen ;)

grootste pluspunt is dat de klant dit nietmeer naar de kloten kan krijgen door idiote dingen te doen! :lol:

Ah mooi!
Die batterijen kunnen best wat misbruik verdragen idd. :lol:
Hoe ziet zoiets er eigenlijk in prijs uit in vergelijking met andere types?
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Wist je dat vanmiddag mijn eerste EMC (Elektro Magnetische Compatibiliteit) metingen doen in ons laboratorium:

Afbeelding

http://www.pcm.endress.com/eh/pc/maulbu ... /quali_emv

8) 8)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Niels schreef:
YamaSam schreef:als buffer voor een off-grid systeem.. dus én zon, én generator, én windmolen én fuelcell.. kan je bij mij allemaal kiezen ;)

Ah mooi!

ben nu aan het brouwen met de poeders om ze te vullen, dan moet ik ze de eerste maal opladen.
Zo zijn ze dan gebruiksklaar en weet ik de echte eindprijs. Vermoedelijk zal dat ongeveer het dubbele van een openloodzuur batterij zijn. Helemaal niet kwaad als je weet dat het de laatste batterij is die je in je leven koopt denk ik dan..

De randapparatuur die je nodighebt om van lood op dit over te schakelen zonder brokken valt wel mee, maar je kan niet zonder. (tenzij je echt lang wil laden aan 14.4)

Ik kreeg al een vraag voor dit type op fs1, en als ik het zo bekijk is dat best mogelijk, met de kleinste cellen welliswaar, maar ik vrees dat ze net niet in het batterijcompartiment zullen passen.
Op dit niveau is FS1 niet echt het bovenste-plank noodzakelijkheid, maar ik denk er wel aan.

blijft toch wat vreemd van 'een zak' Lithiumpoeder op m'n bureau te hebben staan :)
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

YamaSam schreef:
Niels schreef:

Ah mooi!

ben nu aan het brouwen met de poeders om ze te vullen, dan moet ik ze de eerste maal opladen.
Zo zijn ze dan gebruiksklaar en weet ik de echte eindprijs. Vermoedelijk zal dat ongeveer het dubbele van een openloodzuur batterij zijn. Helemaal niet kwaad als je weet dat het de laatste batterij is die je in je leven koopt denk ik dan..

De randapparatuur die je nodighebt om van lood op dit over te schakelen zonder brokken valt wel mee, maar je kan niet zonder. (tenzij je echt lang wil laden aan 14.4)

Ik kreeg al een vraag voor dit type op fs1, en als ik het zo bekijk is dat best mogelijk, met de kleinste cellen welliswaar, maar ik vrees dat ze net niet in het batterijcompartiment zullen passen.
Op dit niveau is FS1 niet echt het bovenste-plank noodzakelijkheid, maar ik denk er wel aan.

blijft toch wat vreemd van 'een zak' Lithiumpoeder op m'n bureau te hebben staan :)

Klinkt interessant!
Is dit dan het model met de originele elektrodes?
Plaats reactie