Grote-kleine-vragen-topic #9

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

voor de vitessebak is c3 niet nodig hoor,

en waar heb je trouwens die derde lager gevonden?
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Haha, geheim lager :P
wilbert.v/d.berg

Bericht door wilbert.v/d.berg »

Dubbel gelagerd :p.

Nee is gewoon t lager van de kickstart.

Maar wat bedoel je met normale vitessebak?
Is dat de bak van de 2RU?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

kickstart is niet gelagerd :wink:

de meest voorkomende vitessebak is de vierbak, je hebt ook tweebakken, en de veel besproken vijfbak.

Al deze varianten zitten gelijk gelagerd, met gelijk aantal lagers.
-krukas 2 stuks
-ingaande as koppelingkant (das die dichte)
-uitgaande as naar je tandwiel

die laatste twee moeten geen c3's zijn, want die maken haast geen toeren :wink:
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Idd.
Lagerspeling heb je in een aantal categoriën, in de volgorde van heel weinig speling tot 'veel' speling.
C1, C2, C0 (=is 'normale speling'), C3 en C4.
Een 'normaal' lager is C0, C2 heeft dus een iets krappere speling. Je versnellingsbak draait relatief weinig toeren, dus ik verwacht weinig problemen met een C2 lager. Heel warm wordt het ook niet, aangezien de bakolie ook behoorlijk koelt.
wilbert.v/d.berg

Bericht door wilbert.v/d.berg »

Maar wat is dit lager dan?

Dit lager heb ik ook mee genomen omdat hij ook in een revisieset zat, en die is ook te koop bij JMPB. Het gekke is dat ik hem ook niet terug vindt tussen mijn lagers die ik uit het blok gehaald heb.

Dit is dus dat lager:

http://www.jmpbonderdelen.nl/yamaha-ond ... 2-skf.html
David
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1049
Lid geworden op: 18 nov 2009, 18:17
Locatie: Hever

Bericht door David »

wilbert.v/d.berg schreef:Maar wat is dit lager dan?

Dit lager heb ik ook mee genomen omdat hij ook in een revisieset zat, en die is ook te koop bij JMPB. Het gekke is dat ik hem ook niet terug vindt tussen mijn lagers die ik uit het blok gehaald heb.

Dit is dus dat lager:

http://www.jmpbonderdelen.nl/yamaha-ond ... 2-skf.html


Misschien voor het fietsgedeelte?
Gebruikersavatar
scirocco
500km gereden
500km gereden
Berichten: 753
Lid geworden op: 28 nov 2010, 14:28
Locatie: friesland

Bericht door scirocco »

Dit lager hoort in het fiets tandwiel gezien een 2ru die helemaal niet heeft heb je hem ook niet nodig
wilbert.v/d.berg

Bericht door wilbert.v/d.berg »

Ok, Hartstikke bedankt voor de antwoorden!
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

De lagers in een FS1 motorblok zijn:

Krukaslager links: B6204 C3
Krukaslager rechts: B6303 C3
Ingaand versnellingsbaklager: B6203 Z
Uitgaand versnellingsbaklager: B6303
Yamaha Sheriff 1981
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

wilbert.v/d.berg schreef:Maar wat is dit lager dan?

Dit lager heb ik ook mee genomen omdat hij ook in een revisieset zat, en die is ook te koop bij JMPB. Het gekke is dat ik hem ook niet terug vindt tussen mijn lagers die ik uit het blok gehaald heb.

Dit is dus dat lager:

http://www.jmpbonderdelen.nl/yamaha-ond ... 2-skf.html



nr 11 :wink:

Afbeelding
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

Iemand ervaring met een Volvo 240GL?
Afbeelding
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Nee, en dat wou ik ook zo laten :lol:
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Niet direct, maar hou rekening met het volgende:
-Roest
-Zuipen als idioot (boven de 1:10 kom je echt nooit, en het zijn nooit snelle auto's).
-Roest

Een collega van me heeft er 1. Een hele nette, maar dat was een Zweedse import. 1:8 op benzine, 1:6 op gas, 4-bak automaat. De motoren zijn an sich prima (Volvo red-block, zit in mijn 940 ook, maar dan de meest uitontwikkelde versie met injectie en een turbo, loopt weliswaar ook rond de 1:10, maar je hebt wel bijna 200 pk :P).
Voor de rest zijn het oude auto's, dus dingen als rubbers in de ophanging moet je eigenlijk altijd vervangen.
Een echt goede kost toch wel tegen de 5000 euro aan, of meer.
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

Deze is nog van de 1e eigenaar(es). Ik heb 15 jaar over haar gewoond, en dat was dan de eerste auto die ik zag als ik de rol 's morgens optrok :wink:
Gisteren gaan werken op een BBQ voor de "bejaardenbond" en daar kwam ik haar weer tegen. Zo aan de praat geraakt en blijkt dat ze haar auto zoekt te verkopen.
Altijd onderhouden geweest in de volvo garage en elk jaar door de keuring geraakt voor dagelijks vervoer.
Plaats reactie