Grote-kleine-vragen-topic #9
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
kickstart is niet gelagerd
de meest voorkomende vitessebak is de vierbak, je hebt ook tweebakken, en de veel besproken vijfbak.
Al deze varianten zitten gelijk gelagerd, met gelijk aantal lagers.
-krukas 2 stuks
-ingaande as koppelingkant (das die dichte)
-uitgaande as naar je tandwiel
die laatste twee moeten geen c3's zijn, want die maken haast geen toeren

de meest voorkomende vitessebak is de vierbak, je hebt ook tweebakken, en de veel besproken vijfbak.
Al deze varianten zitten gelijk gelagerd, met gelijk aantal lagers.
-krukas 2 stuks
-ingaande as koppelingkant (das die dichte)
-uitgaande as naar je tandwiel
die laatste twee moeten geen c3's zijn, want die maken haast geen toeren

when men were men, and helmets were for divers
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Idd.
Lagerspeling heb je in een aantal categoriën, in de volgorde van heel weinig speling tot 'veel' speling.
C1, C2, C0 (=is 'normale speling'), C3 en C4.
Een 'normaal' lager is C0, C2 heeft dus een iets krappere speling. Je versnellingsbak draait relatief weinig toeren, dus ik verwacht weinig problemen met een C2 lager. Heel warm wordt het ook niet, aangezien de bakolie ook behoorlijk koelt.
Lagerspeling heb je in een aantal categoriën, in de volgorde van heel weinig speling tot 'veel' speling.
C1, C2, C0 (=is 'normale speling'), C3 en C4.
Een 'normaal' lager is C0, C2 heeft dus een iets krappere speling. Je versnellingsbak draait relatief weinig toeren, dus ik verwacht weinig problemen met een C2 lager. Heel warm wordt het ook niet, aangezien de bakolie ook behoorlijk koelt.
Maar wat is dit lager dan?
Dit lager heb ik ook mee genomen omdat hij ook in een revisieset zat, en die is ook te koop bij JMPB. Het gekke is dat ik hem ook niet terug vindt tussen mijn lagers die ik uit het blok gehaald heb.
Dit is dus dat lager:
http://www.jmpbonderdelen.nl/yamaha-ond ... 2-skf.html
Dit lager heb ik ook mee genomen omdat hij ook in een revisieset zat, en die is ook te koop bij JMPB. Het gekke is dat ik hem ook niet terug vindt tussen mijn lagers die ik uit het blok gehaald heb.
Dit is dus dat lager:
http://www.jmpbonderdelen.nl/yamaha-ond ... 2-skf.html
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: 18 nov 2009, 18:17
- Locatie: Hever
wilbert.v/d.berg schreef:Maar wat is dit lager dan?
Dit lager heb ik ook mee genomen omdat hij ook in een revisieset zat, en die is ook te koop bij JMPB. Het gekke is dat ik hem ook niet terug vindt tussen mijn lagers die ik uit het blok gehaald heb.
Dit is dus dat lager:
http://www.jmpbonderdelen.nl/yamaha-ond ... 2-skf.html
Misschien voor het fietsgedeelte?
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
wilbert.v/d.berg schreef:Maar wat is dit lager dan?
Dit lager heb ik ook mee genomen omdat hij ook in een revisieset zat, en die is ook te koop bij JMPB. Het gekke is dat ik hem ook niet terug vindt tussen mijn lagers die ik uit het blok gehaald heb.
Dit is dus dat lager:
http://www.jmpbonderdelen.nl/yamaha-ond ... 2-skf.html
nr 11


moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Niet direct, maar hou rekening met het volgende:
-Roest
-Zuipen als idioot (boven de 1:10 kom je echt nooit, en het zijn nooit snelle auto's).
-Roest
Een collega van me heeft er 1. Een hele nette, maar dat was een Zweedse import. 1:8 op benzine, 1:6 op gas, 4-bak automaat. De motoren zijn an sich prima (Volvo red-block, zit in mijn 940 ook, maar dan de meest uitontwikkelde versie met injectie en een turbo, loopt weliswaar ook rond de 1:10, maar je hebt wel bijna 200 pk
).
Voor de rest zijn het oude auto's, dus dingen als rubbers in de ophanging moet je eigenlijk altijd vervangen.
Een echt goede kost toch wel tegen de 5000 euro aan, of meer.
-Roest
-Zuipen als idioot (boven de 1:10 kom je echt nooit, en het zijn nooit snelle auto's).
-Roest
Een collega van me heeft er 1. Een hele nette, maar dat was een Zweedse import. 1:8 op benzine, 1:6 op gas, 4-bak automaat. De motoren zijn an sich prima (Volvo red-block, zit in mijn 940 ook, maar dan de meest uitontwikkelde versie met injectie en een turbo, loopt weliswaar ook rond de 1:10, maar je hebt wel bijna 200 pk

Voor de rest zijn het oude auto's, dus dingen als rubbers in de ophanging moet je eigenlijk altijd vervangen.
Een echt goede kost toch wel tegen de 5000 euro aan, of meer.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
- Locatie: Mechelen
Deze is nog van de 1e eigenaar(es). Ik heb 15 jaar over haar gewoond, en dat was dan de eerste auto die ik zag als ik de rol 's morgens optrok
Gisteren gaan werken op een BBQ voor de "bejaardenbond" en daar kwam ik haar weer tegen. Zo aan de praat geraakt en blijkt dat ze haar auto zoekt te verkopen.
Altijd onderhouden geweest in de volvo garage en elk jaar door de keuring geraakt voor dagelijks vervoer.

Gisteren gaan werken op een BBQ voor de "bejaardenbond" en daar kwam ik haar weer tegen. Zo aan de praat geraakt en blijkt dat ze haar auto zoekt te verkopen.
Altijd onderhouden geweest in de volvo garage en elk jaar door de keuring geraakt voor dagelijks vervoer.