Janfs1 schreef:je kan checken door tijdens het draaien van de motor ( stotterend of niet ) door met een busje remmenreiniger, deo of haarlak (iets wat snel vervliegt ) op de delen te spuiten waar je denkt valse lucht te trekken.. vaak als je de lak op die plek spuit waar de bijvoorbeeld Carburateur of cilinderpakking etc lekt , zal hij in toeren zakken... mischien is het wat anders veel succes !!!
Ben vandaag met een busje deodorant de keerringen etc afgegaan, en nergens zakt de brommer in toeren...
wat wel kan zijn is dat er een verkeerde luchtschroef in zit
Die is al sinds jaar en dag dezelfde, dus zou mij verbazen.. Ik heb wel gemerkt dat ik een O-ring mis, kan dit een oorzaak zijn van het stationair hoog in toeren draaien?
dat zou heel goed kunnen heb je er een foto van? dan kan ik je wel zeggen waar die hoort
Het is de O-ring in de carb zelf, onder aangeduid met nummer 6
Die maakt voor valse lucht geen bal uit, geen onzin hier verkopen. Die ring er niet tussen doen levert een lekkende vlotterbak op als je pecht hebt, maar GEEN valse lucht. Die heb je bij een los zittende carb, bij een los membraam of lekke membraampakking, bij een gare krukaskeerring en zelfs bij een lekke voetpakking.
Ofwel vergis ik mij nu sterk, ofwel helemaal niet; maar in het gaatje rechts moet er toch nog een afstelschroef of niet?? als ik mijn vinger hier op houdt zakt de brommer direct in toeren... Ik heb de partslists bekeken, en daaruit kan ik bijna zeker opmaken dat er een vijsje in moet! Echt een mysterie waarom dit er niet in zit..
Dat gat moet aan de zichtbare kant zoals op de foto niets in, dat is de schroef (10) die aan de achterkant zit. Die regelt hoeveel er door dat gat aan lucht het stationair circuit in kan. Draai deze luchtschroef maar eens helemaal in.
Eerder denk ik dat je stationairsproeier gewoon dicht zit.
En ik heb de indruk dat je alleen maar zegt dat je je carb hebt schoongemaakt omdat je niet weet wat je hebt schoongemaakt en of je ook daadwerkelijk hebt schoongemaakt wat je al 3 pagina's vertellen. Je kunt ook je banden gaan oppompen omdat je wel weet hoe dat mloet, maar daar gaat ie niet beter van lopen.
Ofwel vergis ik mij nu sterk, ofwel helemaal niet; maar in het gaatje rechts moet er toch nog een afstelschroef of niet?? als ik mijn vinger hier op houdt zakt de brommer direct in toeren... Ik heb de partslists bekeken, en daaruit kan ik bijna zeker opmaken dat er een vijsje in moet! Echt een mysterie waarom dit er niet in zit..
Dat gat moet aan de zichtbare kant zoals op de foto niets in, dat is de schroef (10) die aan de achterkant zit. Die regelt hoeveel er door dat gat aan lucht het stationair circuit in kan. Draai deze luchtschroef maar eens helemaal in.
Eerder denk ik dat je stationairsproeier gewoon dicht zit.
En ik heb de indruk dat je alleen maar zegt dat je je carb hebt schoongemaakt omdat je niet weet wat je hebt schoongemaakt en of je ook daadwerkelijk hebt schoongemaakt wat je al 3 pagina's vertellen. Je kunt ook je banden gaan oppompen omdat je wel weet hoe dat mloet, maar daar gaat ie niet beter van lopen.
Ik heb mijn carburator (met de sproeiers er afgedraaid, luchtstelschroef er ook af) 3 dagen en nachten in een oplossing van benzine, azijn en carbo-clean (een product van Yamalubes) laten weken. Daarna met perslucht alles stevig uitgeblazen, gisteren nog maar eens mijn stationair-sproeier er uit gehaald (voor de zekerheid) en ziet er schoon uit.
Als ik de luchtstelschroef (10) volledig indraai draait de motor nog altijd, en dat kan nu niet echt de bedoeling zijn denk ik.
Morgen bekijk ik alle pakkingen/keerringen die je hierboven hebt opgesomt.