Grote-kleine-vragen-topic #9

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Bougie slaat vet omdat je zo langzaam rijd.
Yamaha Sheriff 1981
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

of te veel olie
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Of een lek intern in je blok :mong: :lol:
David
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1049
Lid geworden op: 18 nov 2009, 18:17
Locatie: Hever

Bericht door David »

Rijd je nog met een oliepomp? klinkt alsof die stuk is
Gebruikersavatar
joosie1234
250km gereden
250km gereden
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:39
Locatie: delft

Bericht door joosie1234 »

Die doet het nog altijd, geloof ik. Als bougie vet is geslagen, kan je m dan nog redden? Hoe kan je dat voorkomen? ik wil namelijk wel dat ik mijn nieuwe cilinder heel rustig inrij , maar als ik dat dus blijkbaar doe dan gaat de bougie stuk..... :(
Alles wat ik wil is oud en ruig.
Gebruikersavatar
scirocco
500km gereden
500km gereden
Berichten: 753
Lid geworden op: 28 nov 2010, 14:28
Locatie: friesland

Bericht door scirocco »

joosie1234 schreef:Die doet het nog altijd, geloof ik. Als bougie vet is geslagen, kan je m dan nog redden? Hoe kan je dat voorkomen? ik wil namelijk wel dat ik mijn nieuwe cilinder heel rustig inrij , maar als ik dat dus blijkbaar doe dan gaat de bougie stuk..... :(

Ik gebruik voor het inrijden een B7. Probeer dat eens
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

joosie1234 schreef:Die doet het nog altijd, geloof ik. Als bougie vet is geslagen, kan je m dan nog redden? Hoe kan je dat voorkomen? ik wil namelijk wel dat ik mijn nieuwe cilinder heel rustig inrij , maar als ik dat dus blijkbaar doe dan gaat de bougie stuk..... :(


Niet zo lang in lage toeren rijden, kleine afstandjes totdat je de 500 km hebt ingereden....
Gebruikersavatar
joosie1234
250km gereden
250km gereden
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:39
Locatie: delft

Bericht door joosie1234 »

scirocco schreef:
joosie1234 schreef:Die doet het nog altijd, geloof ik. Als bougie vet is geslagen, kan je m dan nog redden? Hoe kan je dat voorkomen? ik wil namelijk wel dat ik mijn nieuwe cilinder heel rustig inrij , maar als ik dat dus blijkbaar doe dan gaat de bougie stuk..... :(

Ik gebruik voor het inrijden een B7. Probeer dat eens


Gedaan. Kijken of dat beter gaat....
Alles wat ik wil is oud en ruig.
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

ik kan mn cilinderkop en cilinder-koelribben (buiten-kant) stralen met de straal kast op mijn werk.

maar nu de vraag, wat voor hitte bestendige verf kan ik hier het beste voor gebruiken? en welke kleuren zijn origineel?

welke kleur voor de kop (grijs?) en welke voor de cilinder (zwart?)?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Cilinderkop was altijd blank aluminium. Cilinder spoot ik altijd motip hittebestendig zwart.
Gebruikersavatar
scirocco
500km gereden
500km gereden
Berichten: 753
Lid geworden op: 28 nov 2010, 14:28
Locatie: friesland

Bericht door scirocco »

Cilinderkop moet je niet met zand of grid stralen maar even parelen ik zou geen verf op je kopje spuiten
Cilinder kun je wel stralen met grid en dan in de hitte bestendige lak spuiten zelf gebruik ik lak van VHT
Die is niet zo mat als die van motip wel grondlak gebruiken dan
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

scirocco schreef:Die is niet zo mat als die van motip wel grondlak gebruiken dan


Die van Motip vind ik ook een beetje te mat.

En je mag nooit grondlak gebruiken bij hittebestendige verf :wink:
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

maar kopje is nu moeilijk smerig, en ik wil em graag schoon hebben :) wat zijn dan hiervoor de beste opties?

net hammerrite hittebestendige verf gehaald :D
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

verf er af met verf afbijt en zit er geen verf op (sssstt niet tegen je moeder zeggen) in de vaatwasser .....klaar.
Gebruikersavatar
scirocco
500km gereden
500km gereden
Berichten: 753
Lid geworden op: 28 nov 2010, 14:28
Locatie: friesland

Bericht door scirocco »

marco schreef:
scirocco schreef:Die is niet zo mat als die van motip wel grondlak gebruiken dan


Die van Motip vind ik ook een beetje te mat.

En je mag nooit grondlak gebruiken bij hittebestendige verf :wink:

Die ik gebruik moet het wel :wink:
Plaats reactie