florentine schreef:Net iemand langs geweest en die dacht aan te grote sproeier. Steekt nu een 75 op. Zelf heb ik ook nog eens gekeken en cerclips om gasnaald tegen te houden is er niet meer bij, kan dit het probleem zijn?
dus je gasnaald zit er los in ? ja dan werkt het idd ook niet
net terug cerlips tussen gezet, maar deed geen verschil.
Ben ook nog te vergeten vermelden in het begin dat de achterdemper van de uitlaat ontbreekt.
heb vandaag andere sproeier geprobeerd en had geen effect. Het stotteren begint ondertussen
ook vele erger te worden en gebeurt nu ook bij lage toeren.
Mocht je nog een adresje weten voor een steppenbalk: ik zoek er één. (heb nu trappers, NL model AP)
Ik heb er misschien nog wel één liggen
Oew
Ik kijk het vanavond na.
Heb er 3 en moet nog zien welke ik zelf ga gebruiken. (één heb ik laten coaten dus die houd ik al zeker, dan nog één ervan in grondverf en een andere gespoten)
ik stuur je foto's vanavond door. Kan je ophalen als je in belgië bent
Volgens mij is het pas 10x gezegd en staat het forum er zowel in de FAQ en 100 andere topics vol mee.
Zet eerst het tijdstip op tijd. Check of de merktekens overeenkomen met 1,8mm voor BDP. Hou er rekening mee dat je mogelijk steeds op een ander punt van de zuiger meet omdat je bougiegat niet in het midden zit. Zowel een te vroeg als een te laat tijdstip laten de motor veel te heet worden. De uitlaatbocht kleurt dan vaak ook blauw.
Als de motor loopt, check of de punten enorm vonken. Zoja, condensator is toast.
Al een andere bougie, dop of bobine geprobeerd? Mogen gewoon van een FS1 oid zijn.
Zolang je ontsteking niet in orde is hoef je niet aan de carb te gaan zitten kloten.
Check of de benzine dop wel ontlucht. Als de motor uitvalt, gewoon de slang eens van de kraan trekken en kijken wat er dan gebeurt.
Check of de kraan wel doorloopt, vaak zit een kraan na 30 of 40 jaar vol prut.
Gewoon de standaardzaken die hier allemaal al veel vaker zijn uitgelegd systematisch nagaan en weten wat je doet en wat het beeld betekent. Niet zomaar wat kloten zonder dat je weet wat het moet doen. Pas als alles hierboven gecheckt is en er nog steeds storing is, dan zou je kunnen kijken of de sproeiermaat het probleem is, maar pas nadat je de carb werkelijk hebt gereinigd en dan bedoel ik niet een beetje vegen aan de buitenkant.
NIX schreef:Volgens mij is het pas 10x gezegd en staat het forum er zowel in de FAQ en 100 andere topics vol mee.
Zet eerst het tijdstip op tijd. Check of de merktekens overeenkomen met 1,8mm voor BDP. Hou er rekening mee dat je mogelijk steeds op een ander punt van de zuiger meet omdat je bougiegat niet in het midden zit. Zowel een te vroeg als een te laat tijdstip laten de motor veel te heet worden. De uitlaatbocht kleurt dan vaak ook blauw.
Als de motor loopt, check of de punten enorm vonken. Zoja, condensator is toast. Al een andere bougie, dop of bobine geprobeerd? Mogen gewoon van een FS1 oid zijn.
Zolang je ontsteking niet in orde is hoef je niet aan de carb te gaan zitten kloten.
Check of de benzine dop wel ontlucht. Als de motor uitvalt, gewoon de slang eens van de kraan trekken en kijken wat er dan gebeurt. Check of de kraan wel doorloopt, vaak zit een kraan na 30 of 40 jaar vol prut.
Gewoon de standaardzaken die hier allemaal al veel vaker zijn uitgelegd systematisch nagaan en weten wat je doet en wat het beeld betekent. Niet zomaar wat kloten zonder dat je weet wat het moet doen. Pas als alles hierboven gecheckt is en er nog steeds storing is, dan zou je kunnen kijken of de sproeiermaat het probleem is, maar pas nadat je de carb werkelijk hebt gereinigd en dan bedoel ik niet een beetje vegen aan de buitenkant.
Vooronsteking staat ondertussen al goed platines gaan open op 1.8mm voor BDP. Heb ook al 1.6mm voor BDP geprobeerd maar had geen verschil.
Geen vonken tussen contactpunten dus condensator is ook niet kapot. Heel ontsteking is al vervangen geweest en heb al enkele andere bougies gebruikt(wel nog geen nieuwe).
Benzine loopt ook goed door.