warmloper?

Alles over de techniek en sleutelen
florentine
50km gereden
50km gereden

warmloper?

Bericht door florentine »

Ben sinds kort in bezit van een suzuki ac. Als ik hoog in toeren ga begint hij still te vallen. Als ik dan ong 1km rij is de motor gloeiend heet. Op piston zijn er ook enkele goudkleurige plekken en op cilinder 2 heel kleine krasjes die niet voelbaar zijn. Als ik 1km aan een stuk 70 rij en ik los dan mijn gas, bwaaaaaaaaaaap en dan krijg ik hem even niet meer gestart. Bougie is koffiebruin, maar iets meer naar de wittere kant en tussen de puntjes van de bougie is ie wel spierwit.

Setup:
65cc (weet wel niet of de kop van een 50 is, kan daar het probleem zitten?)
Carbu 16mm met originele 75 sproeier
bouigie met warmtegraad 8

Mijn vraag is hoe kan ik ervoor zorgen dat hij niet meer warm loopt? Kan het probleem ook bij de vooronsteking liggen aangezien deze volgens mij niet echt goed staat
sobw in opbouw

Bericht door sobw in opbouw »

.
Laatst gewijzigd door sobw in opbouw op 23 jun 2013, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
florentine
50km gereden
50km gereden

sobw in opbouw schreef:als eerste een grotere sproeier en een bij passende kop is ook niet verkeerd
anders wekt het detonatie op zitten er ook vreemde kleine putje op de bovenkant zuiger en binnenkant kop ?

Heb overtlaatst kop er nog af gehad en zitten verdacht vele kleine putjes in. Wat wilt dit zeggen en hoe kan ik deze wegwerken?
Bij zuiger zelf is me dit nog niet opgevallen.
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Zet eerst je ontsteking eens goed.
Kijk eerst even in de FAQ.
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door GoM!cky »

En doe dan olie in je bakje apart...bij de AC's mag je geen zelf-mélange doen in de tank, maar moet je gebruik maken van het pompsysteem dus benzine in de tank en olie apart :-)
En uw timing van ontsteken moet inderdaad ook 100% juist staan.

Zou ook bougie NGK B98HS erin doen, die AC's lopen bijna allemaal standaard 80 + km/h en zo niet dan is er iets mis met de jouwe...
florentine
50km gereden
50km gereden

NIX schreef:Zet eerst je ontsteking eens goed.

Heb al verschillende keren geprobeerd die vooronsteking juist te krijgen en dan heb ik gebruik gemaakt
van deze site:Onsteking AC

Het probleem ligt bij mij als ik 1.6mm bijtel bij het BDP, is dat 3.4mm als ik dit dan in cilinder steek en wacht
tot zuiger schuifmaat aantikt wilt de pijl op het vliegwiel maar niet overeen komen met het merkteken op het carter (en wijst de pijl richting benzine tank en zou eigenlijk dan naar de grond moeten wijzen) . Als ik de grondplaat verschuif heeft dit zo goed
als geen effect erop.

Maar als platines opengaan komen merktekens wel ongeveer overeen en gaat hij op ac50 0.3mm open.
florentine
50km gereden
50km gereden

GoM!cky schreef:En doe dan olie in je bakje apart...bij de AC's mag je geen zelf-mélange doen in de tank, maar moet je gebruik maken van het pompsysteem dus benzine in de tank en olie apart :-)
En uw timing van ontsteken moet inderdaad ook 100% juist staan.

Zou ook bougie NGK B98HS erin doen, die AC's lopen bijna allemaal standaard 80 + km/h en zo niet dan is er iets mis met de jouwe...

Ok bedankt, zal straks oliepompje terug aankoppelen. Kan het ook iets met cilinderkop te maken hebben?
hans.m
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door hans.m »

To do:
- stel je ontsteking zoals uitgelegd op de suzuki ac site van Luc aerts
- zoals Michael zegt, is het belangrijk om de smering te doen met de oliepomp, die moet dus ook goed afgesteld staan. (uitleg ook op ac50 site)
- origineel is de sproeier 72,5 voor 50cc, dus sproeier die je nu hebt is al iets groter.
- zeker dat je carb goed afgesteld staat?
florentine
50km gereden
50km gereden

hans.m schreef:To do:
- stel je ontsteking zoals uitgelegd op de suzuki ac site van Luc aerts
- zoals Michael zegt, is het belangrijk om de smering te doen met de oliepomp, die moet dus ook goed afgesteld staan. (uitleg ook op ac50 site)
- origineel is de sproeier 72,5 voor 50cc, dus sproeier die je nu hebt is al iets groter.
- zeker dat je carb goed afgesteld staat?

Ok bedankt voor de tips
florentine
50km gereden
50km gereden

Ben net om te beginnen nog motorolie gaan halen. Heb in de winkel gevraagd en ze hebben me dit
meegegeven. Voordat ik deze erin kap zou ik graag weten of deze wel goede is want deze kapte ik vroeger
ook in mijn honda amigo.

Afbeelding
hans.m
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door hans.m »

florentine schreef:Ben net om te beginnen nog motorolie gaan halen. Heb in de winkel gevraagd en ze hebben me dit
meegegeven. Voordat ik deze erin kap zou ik graag weten of deze wel goede is want deze kapte ik vroeger
ook in mijn honda amigo.

perfect, 550cc erin ;)
hans.m
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door hans.m »

Dus:
contactpunten moeten wanneer ze het verst open gaan, 0,35mm a 0,40mm van elkaar gaan, dit doe je door grondplaat te verstellen.

Voor de voorontsteking:
Mogelijkheid waardoor het niet klopt:
Voor bovenste punt te zoeken draai je rechtsom, dan meet je afstand tot bdp en tel er de waarde erbij op (1,6).
zuiger naar onderste dode punt, en dan draai je linksom, dus in de richting waarmee het vliegwiel draait als de brommer rijdt, tot zuiger aan schuifmat komt, en dan gaan contactpunten open (je kan hier het sigaretten vloeitje eruit trekken)
sobw in opbouw

Bericht door sobw in opbouw »

.
Laatst gewijzigd door sobw in opbouw op 23 jun 2013, 23:38, 2 keer totaal gewijzigd.
florentine
50km gereden
50km gereden

hans.m schreef:Dus:
contactpunten moeten wanneer ze het verst open gaan, 0,35mm a 0,40mm van elkaar gaan, dit doe je door grondplaat te verstellen.

Voor de voorontsteking:
Mogelijkheid waardoor het niet klopt:
Voor bovenste punt te zoeken draai je rechtsom, dan meet je afstand tot bdp en tel er de waarde erbij op (1,6).
zuiger naar onderste dode punt, en dan draai je linksom, dus in de richting waarmee het vliegwiel draait als de brommer rijdt, tot zuiger aan schuifmat komt, en dan gaan contactpunten open (je kan hier het sigaretten vloeitje eruit trekken)

Oke, bedankt voor de tip kan wel zijn dat daar de fout zit ga dit meteen proberen.
florentine
50km gereden
50km gereden

sobw in opbouw schreef:
florentine schreef:
sobw in opbouw schreef:als eerste een grotere sproeier en een bij passende kop is ook niet verkeerd
anders wekt het detonatie op zitten er ook vreemde kleine putje op de bovenkant zuiger en binnenkant kop ?

Heb overtlaatst kop er nog af gehad en zitten verdacht vele kleine putjes in. Wat wilt dit zeggen en hoe kan ik deze wegwerken?
Bij zuiger zelf is me dit nog niet opgevallen.

dan heb je last van detonatie komt van of teveel voor ontsteking
of cilinderkop die niet klopt ik denk dat het bij jou een combinatie van is
ook je sproeier is te klein! waardoor hij ook te warm word
het olie pompje moet je af sluiten en gewoon zelf gaan mengen 1:35
de meeste goeie full synthetische 2 takt olie is allemaal te dik voor de oude oliepompjes!

mocht je tog meer vertrouwen hebben in een oliepomp maak hem dan eerst helemaal
GOED schoon met ontvetter en gebruik dan altijd 1 en de zelfde olie
Castrol TTS/RS

Ik vertrouw het zelf meer als ik het zelf meng heb dit ook net gedaan, bedankt.
Plaats reactie