warmloper?
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
- NIX
- 10000km gereden
Detonatie heeft bij mij altijd een ander beeld opgeleverd, maar goed. De putjes zijn bij mij ook nooit erger geworden, vaak zat met zulke koppen nog jaren gereden.
Dit is wel een verkeerde kop voor een 65cc. Zorg dat je een goed passende kop met de juiste doorsnee te pakken krijgt.
Dit is wel een verkeerde kop voor een 65cc. Zorg dat je een goed passende kop met de juiste doorsnee te pakken krijgt.
Kijk eerst even in de FAQ.
- marco
- Sheriff of the Posbank
GoM!cky schreef:Smijt een AC50 blokje open (vraag het aan YamaSam die weet het ook, heeft onlangs een AC blokje gereviseerd) en dan zie je de speciale oliekanalen die 100 % ZEKER aantonen dat je om het krukaslager een goede smering te doen krijgen, je oliepompje moet gebruiken.
Heb vorig jaar een k50 blok van een Suzuki ap50 gereviseerd maar daar zat helemaal geen oliepompje op.
Die constructie van die ene krukaslager die in de bakolie draait viel me toen ook al op.
Weet niet de verschillen tussen die blokjes.
Yamaha Sheriff 1981
- hans.m
- 1500km gereden
marco schreef:GoM!cky schreef:Smijt een AC50 blokje open (vraag het aan YamaSam die weet het ook, heeft onlangs een AC blokje gereviseerd) en dan zie je de speciale oliekanalen die 100 % ZEKER aantonen dat je om het krukaslager een goede smering te doen krijgen, je oliepompje moet gebruiken.
Heb vorig jaar een k50 blok van een Suzuki ap50 gereviseerd maar daar zat helemaal geen oliepompje op.
Die constructie van die ene krukaslager die in de bakolie draait viel me toen ook al op.
Weet niet de verschillen tussen die blokjes.
Wel bij een ac is dit niet zo

2 slangetjes van oliepomp gaan elk naar een krukaslager

-
- 50km gereden
sobw in opbouw schreef:het volgende moet je doen
als eerste een nieuwe zuiger plaatsen en een andere kop
mischien past een bewerkte 2ru kop die zou beter zijn
want die heeft de bougie in het midden van de radius zitten
dan ga je kijken of de keering aan ontsteking kant lek is dat zou heel goed kunnen!
en zet je voor ontsteking goed
niet denken dat je met deze zuiger en kop zo door kan rijden
ook als je het probleem opgelost hebt worden de putjes alleen maar erger
tot er een gat in je zuiger zit ? (duurt geen half jaar)
succes!
Bourage aan de ontsteking is niet lek, voor ontsteking staat ondertussen ook al goed.
Ben momenteel eigenlijk op zoek naar een 50cc cilinder set voor suzuki ac.
- Jeti
- 17500km gereden
florentine schreef:Ben momenteel eigenlijk op zoek naar een 50cc cilinder set voor suzuki ac.
Heb je een lijstje / foto's met de verschillen?
Ik heb een stuk of 5 cilinders en kopjes voor Suzuki, maar niet allemaal voor AP volgens mij. Denk dat er ook een AC cilinder + kopje tussen zit, maar weet die verschillen niet precies. Moet nog voor mezelf uitzoeken om te gebruiken hoor, zo ver ben ik nog niet met de opbouw

- marco
- Sheriff of the Posbank
Jeti schreef:florentine schreef:Ben momenteel eigenlijk op zoek naar een 50cc cilinder set voor suzuki ac.
Ik heb een stuk of 5 cilinders en kopjes voor Suzuki, maar niet allemaal voor AP volgens mij. Denk dat er ook een AC cilinder + kopje tussen zit, maar weet die verschillen niet precies. Moet nog voor mezelf uitzoeken om te gebruiken hoor, zo ver ben ik nog niet met de opbouw
Volgens mij heb je nog wel een ac cilinder maar dat weet ik ook niet zeker.
De rest is van een ap.
Yamaha Sheriff 1981
-
- 50km gereden
Jeti schreef:florentine schreef:Ben momenteel eigenlijk op zoek naar een 50cc cilinder set voor suzuki ac.
Nederland is nogal wat ver voor me

-
- 50km gereden