
Grote-kleine-vragen-topic #9
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
45mm 

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
ginofs1 schreef:nee dat is niets.
een AJH is standaard het snelste.
zo te zien heb je een 2RU blokje met roterende schijf.
maak een foto van je carb op het blok dan kunnen we het zien, of kijk wat voor nummers er in het blok staan
gr gino
Ok brommer staat dus nu al weer tijdje thuis en hij is al helemaal uit elkaar. Brommer is dus idd een 2RU.
Wat kan er allemaal worden versneld?
- Cillinder (60 cc)
- Hogedruk kop
- Snelle schijf
- 16MM carb
- homoet pijp (zat al bij de brommer)
- Snel aanzuigrubber voor filter
- 3 plaats koppeling voor meer grip
Wat nog meer?
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
wilbert.v/d.berg schreef:ginofs1 schreef:nee dat is niets.
een AJH is standaard het snelste.
zo te zien heb je een 2RU blokje met roterende schijf.
maak een foto van je carb op het blok dan kunnen we het zien, of kijk wat voor nummers er in het blok staan
gr gino
Ok brommer staat dus nu al weer tijdje thuis en hij is al helemaal uit elkaar. Brommer is dus idd een 2RU.
Wat kan er allemaal worden versneld?
- Cillinder (60 cc)
- Hogedruk kop
- Snelle schijf
- 16MM carb
- homoet pijp (zat al bij de brommer)
- Snel aanzuigrubber voor filter
- 3 plaats koppeling voor meer grip
Wat nog meer?
hpi ontsteking
bellymoet
cilinder op het blokje pas maken.
krukas.
lagers.
en ga maar door.

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cillinder pas maken moet erg goed lukken. Dit heb ik ook bij mijn vespa gedaan en dat heeft in de hoge toeren wel zijn uitwerking gehad. Zijn de extra booster poorten standaard al open in het blok? of zij het alleen de 2 zij poorten?
Krukas kun je dan gewoon een 18.000 toeren dingetje gebruiken?
Lagers? wat kun je daat aan aanpassen?
HPI ben ik niet zon fan van. Best lastig afstellen en niet heel erg betrouwbaar.
Krukas kun je dan gewoon een 18.000 toeren dingetje gebruiken?
Lagers? wat kun je daat aan aanpassen?
HPI ben ik niet zon fan van. Best lastig afstellen en niet heel erg betrouwbaar.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
Heeft een fs1 boosterpoorten dan?
Denk van niet.
Je kan ervoor zorgen dat de spoelpoorten beter aansluiten op het onderblok, voor betere stroming.
Op maat kopje, voor goeie compressie.
Lagers gebruikt Gino een speciaal type voor, met name voor de krukas dachtk. Als Gino het gebruitk, zal er wel iets van winst mee geboekt worden
Denk van niet.
Je kan ervoor zorgen dat de spoelpoorten beter aansluiten op het onderblok, voor betere stroming.
Op maat kopje, voor goeie compressie.
Lagers gebruikt Gino een speciaal type voor, met name voor de krukas dachtk. Als Gino het gebruitk, zal er wel iets van winst mee geboekt worden

- st1300
- 250km gereden
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:36
Velgen opnieuw spaken
Wie o wie kan mij vertellen hoe ik zelf mijn velgen opnieuw moet spaken?
Of moet ik hier niet aan beginnen.
Heb nieuwe originele spaken velgen opnieuw verchroomd en naven gepolijst.
Of moet ik hier niet aan beginnen.
Heb nieuwe originele spaken velgen opnieuw verchroomd en naven gepolijst.
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
is te doen enige uitleg staat al hier:
http://users.telenet.be/luc.aerts1/spak ... n_wiel.htm
als je dit volgend komt het goed
mijn advies is de spaak of spaken zo vast te draaien dat je nog 3 spoeten van het schroefdraad ziet (dus niet tot het einde gelijk vast draaien)
en dan naar een fietsen maker op spanning te laten zetten of je moet in het bezit zijn van een richt app/machine.
als je de spaken aan draad van het begin tot het einde van het schroefdraad krijg je een ei wiel en daar is moeilijk van af te komen en de richter is niet blij met je .succes!!
http://users.telenet.be/luc.aerts1/spak ... n_wiel.htm
als je dit volgend komt het goed
mijn advies is de spaak of spaken zo vast te draaien dat je nog 3 spoeten van het schroefdraad ziet (dus niet tot het einde gelijk vast draaien)
en dan naar een fietsen maker op spanning te laten zetten of je moet in het bezit zijn van een richt app/machine.
als je de spaken aan draad van het begin tot het einde van het schroefdraad krijg je een ei wiel en daar is moeilijk van af te komen en de richter is niet blij met je .succes!!
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23439
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
wilbert.v/d.berg schreef:Cillinder pas maken moet erg goed lukken. Dit heb ik ook bij mijn vespa gedaan en dat heeft in de hoge toeren wel zijn uitwerking gehad. Zijn de extra booster poorten standaard al open in het blok? of zij het alleen de 2 zij poorten?
Krukas kun je dan gewoon een 18.000 toeren dingetje gebruiken?
Lagers? wat kun je daat aan aanpassen?
HPI ben ik niet zon fan van. Best lastig afstellen en niet heel erg betrouwbaar.
Yamaha Sheriff 1981
Kun je booster poorten niet bij in maken dan? Die je dan vervolgens door laat lopen in je blok?
Ik weet niet hoeveel "vlees" je hebt in de voet om in te frezen.
Zoiets als dit:
http://www.google.nl/search?q=boosterpo ... MRssaFM%3A
Ik weet niet hoeveel "vlees" je hebt in de voet om in te frezen.
Zoiets als dit:
http://www.google.nl/search?q=boosterpo ... MRssaFM%3A
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
wilbert.v/d.berg schreef:Cillinder pas maken moet erg goed lukken. Dit heb ik ook bij mijn vespa gedaan en dat heeft in de hoge toeren wel zijn uitwerking gehad. Zijn de extra booster poorten standaard al open in het blok? of zij het alleen de 2 zij poorten?
Krukas kun je dan gewoon een 18.000 toeren dingetje gebruiken?
Lagers? wat kun je daat aan aanpassen?
HPI ben ik niet zon fan van. Best lastig afstellen en niet heel erg betrouwbaar.
hpi is wel betrouwbaar, een keer een verbrande spoel gezien en dat was eigenlijk onze eigen schuld.
afstellen kan bijna niet makkelijker.
voor de krukas gebruik ik SKF C4 lagers.
ja die 18000

een FS1 heeft 2 spoelpoorten en 2 topspoelers, 4 dus.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- joosie1234
- 250km gereden
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:39
- Locatie: delft