Grote-kleine-vragen-topic #9

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

45mm :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

dank.
Zit dus nog redelijk safe :lol:
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

marco schreef:Ik wil het met een 2ru cilinder proberen.


Ga je die verder nog aanpassen eigenlijk?
En waar haal je die zuiger? :lol:
Beetje afhankelijk of ik aan de goede maat kan komen wat er gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Had ik bij Sjon vandaan.

Is wel voor fs1 bedoelt dus geen rd zuiger ofzo.
Yamaha Sheriff 1981
wilbert.v/d.berg

Bericht door wilbert.v/d.berg »

ginofs1 schreef:nee dat is niets.
een AJH is standaard het snelste.
zo te zien heb je een 2RU blokje met roterende schijf.
maak een foto van je carb op het blok dan kunnen we het zien, of kijk wat voor nummers er in het blok staan
gr gino


Ok brommer staat dus nu al weer tijdje thuis en hij is al helemaal uit elkaar. Brommer is dus idd een 2RU.

Wat kan er allemaal worden versneld?

- Cillinder (60 cc)
- Hogedruk kop
- Snelle schijf
- 16MM carb
- homoet pijp (zat al bij de brommer)
- Snel aanzuigrubber voor filter
- 3 plaats koppeling voor meer grip

Wat nog meer?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

wilbert.v/d.berg schreef:
ginofs1 schreef:nee dat is niets.
een AJH is standaard het snelste.
zo te zien heb je een 2RU blokje met roterende schijf.
maak een foto van je carb op het blok dan kunnen we het zien, of kijk wat voor nummers er in het blok staan
gr gino


Ok brommer staat dus nu al weer tijdje thuis en hij is al helemaal uit elkaar. Brommer is dus idd een 2RU.

Wat kan er allemaal worden versneld?

- Cillinder (60 cc)
- Hogedruk kop
- Snelle schijf
- 16MM carb
- homoet pijp (zat al bij de brommer)
- Snel aanzuigrubber voor filter
- 3 plaats koppeling voor meer grip

Wat nog meer?



hpi ontsteking
bellymoet
cilinder op het blokje pas maken.
krukas.
lagers.
en ga maar door. :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
wilbert.v/d.berg

Bericht door wilbert.v/d.berg »

Cillinder pas maken moet erg goed lukken. Dit heb ik ook bij mijn vespa gedaan en dat heeft in de hoge toeren wel zijn uitwerking gehad. Zijn de extra booster poorten standaard al open in het blok? of zij het alleen de 2 zij poorten?

Krukas kun je dan gewoon een 18.000 toeren dingetje gebruiken?

Lagers? wat kun je daat aan aanpassen?


HPI ben ik niet zon fan van. Best lastig afstellen en niet heel erg betrouwbaar.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Heeft een fs1 boosterpoorten dan?
Denk van niet.
Je kan ervoor zorgen dat de spoelpoorten beter aansluiten op het onderblok, voor betere stroming.
Op maat kopje, voor goeie compressie.
Lagers gebruikt Gino een speciaal type voor, met name voor de krukas dachtk. Als Gino het gebruitk, zal er wel iets van winst mee geboekt worden ;)
Gebruikersavatar
st1300
250km gereden
250km gereden
Berichten: 446
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:36

Velgen opnieuw spaken

Bericht door st1300 »

Wie o wie kan mij vertellen hoe ik zelf mijn velgen opnieuw moet spaken?

Of moet ik hier niet aan beginnen.

Heb nieuwe originele spaken velgen opnieuw verchroomd en naven gepolijst.
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

is te doen enige uitleg staat al hier:
http://users.telenet.be/luc.aerts1/spak ... n_wiel.htm
als je dit volgend komt het goed
mijn advies is de spaak of spaken zo vast te draaien dat je nog 3 spoeten van het schroefdraad ziet (dus niet tot het einde gelijk vast draaien)
en dan naar een fietsen maker op spanning te laten zetten of je moet in het bezit zijn van een richt app/machine.




als je de spaken aan draad van het begin tot het einde van het schroefdraad krijg je een ei wiel en daar is moeilijk van af te komen en de richter is niet blij met je .succes!!
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

wilbert.v/d.berg schreef:Cillinder pas maken moet erg goed lukken. Dit heb ik ook bij mijn vespa gedaan en dat heeft in de hoge toeren wel zijn uitwerking gehad. Zijn de extra booster poorten standaard al open in het blok? of zij het alleen de 2 zij poorten?

Krukas kun je dan gewoon een 18.000 toeren dingetje gebruiken?

Lagers? wat kun je daat aan aanpassen?


HPI ben ik niet zon fan van. Best lastig afstellen en niet heel erg betrouwbaar.
Yamaha Sheriff 1981
wilbert.v/d.berg

Bericht door wilbert.v/d.berg »

Kun je booster poorten niet bij in maken dan? Die je dan vervolgens door laat lopen in je blok?

Ik weet niet hoeveel "vlees" je hebt in de voet om in te frezen.

Zoiets als dit:

http://www.google.nl/search?q=boosterpo ... MRssaFM%3A
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10821
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Heb je de moeite om eens in de FAQ te kijken al genomen?
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

wilbert.v/d.berg schreef:Cillinder pas maken moet erg goed lukken. Dit heb ik ook bij mijn vespa gedaan en dat heeft in de hoge toeren wel zijn uitwerking gehad. Zijn de extra booster poorten standaard al open in het blok? of zij het alleen de 2 zij poorten?

Krukas kun je dan gewoon een 18.000 toeren dingetje gebruiken?

Lagers? wat kun je daat aan aanpassen?


HPI ben ik niet zon fan van. Best lastig afstellen en niet heel erg betrouwbaar.


hpi is wel betrouwbaar, een keer een verbrande spoel gezien en dat was eigenlijk onze eigen schuld.
afstellen kan bijna niet makkelijker.
voor de krukas gebruik ik SKF C4 lagers.
ja die 18000 :roll: krukas gebruik ik, zijn goed en mooi.
een FS1 heeft 2 spoelpoorten en 2 topspoelers, 4 dus.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
joosie1234
250km gereden
250km gereden
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:39
Locatie: delft

Bericht door joosie1234 »

[stommevraag]Bij het afstellen van de ontsteking, moet je (nadat je de bougiegat micrometer op 1,8mm hebt gezet) het vliegwiel (vanaf het ODP) tegen de klok in of met de klok mee draaien totdat hij tegen het staafje komt van de 1,8mm?[/stommevraag]
Alles wat ik wil is oud en ruig.
Plaats reactie