Fs1 slaat af tijdens rijden en start niet meer
- Rinus01
- 100km gereden
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 08 sep 2008, 21:58
- Locatie: Delft
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
sobw in opbouw schreef:NIX schreef:Niet waar, een kapotte bobine kan voor hele irritante halve klachten zorgen. Te verwarren met een kapotte condensator. Heb ik zonet nog in het andere topic uitgelegd. Een kapotte bougie kan dat zelfs nog.
leg eens uit want een bobine is (simpel) gezegt een gewikkelt door sluis spoel
als die doorbrand pakt ie de weg van de minste weerstand
dus ingang of aarde punt conclusie geen vonk
wat kan er nog meer stuk aan een bobine?
kleine haar schuurtjes in het kunstof waardoor er vocht
in kan komen (corrosie) loopt alsof hij geen aarde heeft
of helemaal niet
heeft niks te maken met uitvallen bij warm temperatuur
Op dit forum is een bak ervaring, dat is wat anders dan theorie en voorstellingsvermogen van een individu. Soms gedragen dingen zich nou eenmaal anders dan je denkt. Mensen moeten niet al te stellig dingen zeggen vanuit hun perceptie, we rijden hier met zijn allen bij elkaar al 2000 jaar op FS1's. Daar komt meer wetenschap vandaan dan uit een boekje of eigen redenatie.
Nog even voor SOBW en iedereen die wil weten wat er allemaal mis gaat in spoeltjes enzo: een bobine wordt warm, gewoon vanwege het feit dat het een spoel is waar stroom doorheen gaat. (Hetzelfde geldt ook voor condensatoren en licht- of ontstekingsspoeltjes) Warmte betekent uitzetting. Het ene materiaal meer dan het andere en het betekent beweging. Dus breuken en verdwenen isolatie in een spoeltje gaan opspelen als de boel verandert. Heel veel electronica speelt ook pas op als het opwarmt omdat minihaarbreukjes koud toch nog verbinden, maar warm onderbreken, vonken trekken of weerstand geven. Een weggedrukt stukje isolatiekan ook een spoel (deels) kortsluiten in warme toestand, waar het in koude toestand geen korstluiting maakt. En als je precies wil weten waar en of we gelijk hebben, be my guest om je bobinespoel open te maken en hem helemaal af te wikkelen. En laat even weten wat je tegenkomt.
Laatst gewijzigd door NIX op 11 apr 2013, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk eerst even in de FAQ.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Friso Versteeg schreef:Na uitvallen vonkt de bougie niet ook niet als de dop eraf is.
Tankdop heeft natuurlijk niet met vonken te maken, maar met een carb die mogelijk droog is komen te staan.
Als de bougie niet vonkt, testen met een andere bougie om te zien of die ook niet vonkt. Anders is het de bougie. De truc is om dingen door testen (niet door beredeneren) uit te sluiten.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Hj, jij verdient echt een standbeeld voor doorzettingsvermogen.
Ik had het al opgegeven voor mn eerste antwoord, wat jammer was voor de vraagsteller
Dus voor ééns en voor altijd,:
Het zijn zn schoenen! Heb ik ook al dikwijls gehad, misschien es omwisselen en nog eens proberen, ik weet er niks van, maar alle andere antwoorden zijn het zéker niedt!!!!

Ik had het al opgegeven voor mn eerste antwoord, wat jammer was voor de vraagsteller
Dus voor ééns en voor altijd,:
Het zijn zn schoenen! Heb ik ook al dikwijls gehad, misschien es omwisselen en nog eens proberen, ik weet er niks van, maar alle andere antwoorden zijn het zéker niedt!!!!

when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
ik weet het ik ben eigenwijs
maar als een bobine niet meer goed isoleert
gaat dat gepaart met gesputter en gestotter
en valt hij niet in 1keer helemaal dood
bij een kapotte warme condensator wel
ik zou de bobine door meten op het moment dat hij warm is en uitvalt
meet je geen verschil?
condensator en puntjes vervangen!
Gr een eigenwijze snuiter

maar als een bobine niet meer goed isoleert
gaat dat gepaart met gesputter en gestotter
en valt hij niet in 1keer helemaal dood
bij een kapotte warme condensator wel
ik zou de bobine door meten op het moment dat hij warm is en uitvalt
meet je geen verschil?
condensator en puntjes vervangen!
Gr een eigenwijze snuiter

-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Als de condensator stuk/slecht is dan branden je punten in en zie je met lopende motor vonken tussen de punten.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23444
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 10 apr 2013, 19:39
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 10 apr 2013, 19:39