Fs1 slaat af tijdens rijden en start niet meer
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 10 apr 2013, 19:39
Fs1 slaat af tijdens rijden en start niet meer
Beste allemaal,
Afgelopen november heb ik een prachtige FS1 gekocht. Helaas zijn er wat problemen bij komen kijken. Het eerste probleem was dat de carburateur steeds lekte maar dat is nu opgelost.
Nu is mijn grote probleem dat mijn motor tijdens het rijden afslaat en ik mijn FS1 met geen mogelijkheid aan de praat krijg.
Het gekke is dat als ik mijn Fs1 de volgende ochtend weer wil starten dat die het dan weer keurig doet totdat ik weer een stuk gereden heb en weer afslaat.
Ik denk dat het aan de condensator ligt en dat die dus kapot is en/of de bobine (na even rondgekeken te hebben).
Zelf heb ik niet super veel verstand van een Fs1 en ik weet daarom ook niet waar de condensator zit en de bobine.
Weten jullie misschien wat de reden is voor het steeds weer uitvallen en zouden jullie mij kunnen vertellen waar de condensator en de bobine zitten (mss met behulp van foto's als dat kan?
Mvg,
Friso
Afgelopen november heb ik een prachtige FS1 gekocht. Helaas zijn er wat problemen bij komen kijken. Het eerste probleem was dat de carburateur steeds lekte maar dat is nu opgelost.
Nu is mijn grote probleem dat mijn motor tijdens het rijden afslaat en ik mijn FS1 met geen mogelijkheid aan de praat krijg.
Het gekke is dat als ik mijn Fs1 de volgende ochtend weer wil starten dat die het dan weer keurig doet totdat ik weer een stuk gereden heb en weer afslaat.
Ik denk dat het aan de condensator ligt en dat die dus kapot is en/of de bobine (na even rondgekeken te hebben).
Zelf heb ik niet super veel verstand van een Fs1 en ik weet daarom ook niet waar de condensator zit en de bobine.
Weten jullie misschien wat de reden is voor het steeds weer uitvallen en zouden jullie mij kunnen vertellen waar de condensator en de bobine zitten (mss met behulp van foto's als dat kan?
Mvg,
Friso
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 10 apr 2013, 19:39
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Kijk eerst eens meteen na het uitvallen of de bougie nog vonkt en kijk eens of de brommer wel start als je de dop even eraf haalt.
Bobine zit in het frame, links onder de tank, condensator zit in de ontsteking. Test eerst de makkelijke dingen voor je van alles gaat vervangen zonder te weten of ze uberhaupt kapot zijn.
Check de FAQ.
Bobine zit in het frame, links onder de tank, condensator zit in de ontsteking. Test eerst de makkelijke dingen voor je van alles gaat vervangen zonder te weten of ze uberhaupt kapot zijn.
Check de FAQ.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 10 apr 2013, 19:39
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 10 apr 2013, 19:39
Om even een beeld te schetsen van wat er gebeurt.
Ik rijd vrolijk met mijn brommertje of de straat. Dan gaat plotseling heel erg happeren en valt dan uit. Dan probeer ik hem weer aan te krijgen (kicken en drukken) maar dat mag niet baten. Toen ik thuis kwam had ik een meneer van een yamaha speciaal zaak gebellt of hij wist wat er aan de hand was. Het lag volgens die meneer waarchijnlijk aan de condensator die kapot is. Want dat wordt de condensator te warm en doet het dan niet meer. Ik zou graag van meer mensen willen weten of dit klopt. En waar is eigenlijk de ontsteking?
Ik rijd vrolijk met mijn brommertje of de straat. Dan gaat plotseling heel erg happeren en valt dan uit. Dan probeer ik hem weer aan te krijgen (kicken en drukken) maar dat mag niet baten. Toen ik thuis kwam had ik een meneer van een yamaha speciaal zaak gebellt of hij wist wat er aan de hand was. Het lag volgens die meneer waarchijnlijk aan de condensator die kapot is. Want dat wordt de condensator te warm en doet het dan niet meer. Ik zou graag van meer mensen willen weten of dit klopt. En waar is eigenlijk de ontsteking?
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Klinkt niet als en typische condensatorkwaal. Eerder als bobine of spoel. Check de FAQ, daar staat alles. Kijk in de partslists, daar staat ook alles.
Check ook dit topic: http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=7624
Check ook dit topic: http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=7624
Kijk eerst even in de FAQ.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
NIX schreef:Niet waar, een kapotte bobine kan voor hele irritante halve klachten zorgen. Te verwarren met een kapotte condensator. Heb ik zonet nog in het andere topic uitgelegd. Een kapotte bougie kan dat zelfs nog.
leg eens uit want een bobine is (simpel) gezegt een gewikkelt door sluis spoel
als die doorbrand pakt ie de weg van de minste weerstand
dus ingang of aarde punt conclusie geen vonk
wat kan er nog meer stuk aan een bobine?
kleine haar schuurtjes in het kunstof waardoor er vocht
in kan komen (corrosie) loopt alsof hij geen aarde heeft
of helemaal niet
heeft niks te maken met uitvallen bij warm temperatuur
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
sobw in opbouw schreef:bijna 100% de condensator!
bobine is het zeker niet
een kapotte bobine doet helemaal niks meer
Gino maakt hele mooie elec onstekingen
ben je van al dit soort porblemen af
Wel lief maar ik ben het niet met je eens.

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ginofs1 schreef:sobw in opbouw schreef:bijna 100% de condensator!
bobine is het zeker niet
een kapotte bobine doet helemaal niks meer
Gino maakt hele mooie elec onstekingen
ben je van al dit soort porblemen af
Wel lief maar ik ben het niet met je eens.
dat ik bijna 100% zeker weet dat het de condensator is
of over de bobine?

-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
sobw in opbouw schreef:ginofs1 schreef:sobw in opbouw schreef:bijna 100% de condensator!
bobine is het zeker niet
een kapotte bobine doet helemaal niks meer
Gino maakt hele mooie elec onstekingen
ben je van al dit soort porblemen af
Wel lief maar ik ben het niet met je eens.
dat ik bijna 100% zeker weet dat het de condensator is
of over de bobine?
Condensator geeft andere problemen.
Inbranden van de punten b.v.. Vonken tussen de punten.
Bobine slaat meestal door als hij warm word.

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ginofs1 schreef:sobw in opbouw schreef:ginofs1 schreef:sobw in opbouw schreef:bijna 100% de condensator!
bobine is het zeker niet
een kapotte bobine doet helemaal niks meer
Gino maakt hele mooie elec onstekingen
ben je van al dit soort porblemen af
Wel lief maar ik ben het niet met je eens.
dat ik bijna 100% zeker weet dat het de condensator is
of over de bobine?
Condensator geeft andere problemen.
Inbranden van de punten b.v.. Vonken tussen de punten.
Bobine slaat meestal door als hij warm word.
dat zou dus alleen kunnen als deze niet 100% meer geisoleerd is
maar waarom zou hij dit alleen doen als hij warm is?
hij zou dan juist bij hoger toerental de vonk naar de massa laten springen en niet naar de bougie
ik heb dit probleem wat Friso heeft 2x met de puch van mijn schoonzusje
gehad allebij de keren lag het aan de condensator
bosh condensator erop gezet nooit geen last weer gehad
zelfde verhaal met een oude 125cc mz motorfiets
maar ik kan het verkeerd hebben!
het is altijd moeilijk een oorzaak vast te stellen zonder het te zien
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer: