Nicasil set up

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Franco
50km gereden
50km gereden
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 mei 2010, 20:42
Locatie: Gent

Nicasil set up

Bericht door Franco »

Hallo allemaal,

Ik wil graag een 60cc nicasil cilinder en zuiger monteren, weet hier iemand of je dan eender welke 60cc cilinderkop kan monteren, of gaat het ook met een 50cc kop?
En zitten er bij zon set van bv Athena ook pakkingen?

Alvast bedankt, groeten Franco
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Met een 50 cc kop erop weet je zeker dat het niet gaat
dus altijd een 60 cc kopje monteren.

Of er bij een complete set pakkingen zitten kun je het beste
navragen bij de leverancier/dealer, maar voor zover ik weet zitten die er niet bij.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Franco
50km gereden
50km gereden
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 mei 2010, 20:42
Locatie: Gent

Bericht door Franco »

Ik zie dat er bij Schaaf een pakkingsetje bij zit, en deze zijn ook het goedkoopst. Maar is er geen verschil in lange-of korte slag 60cc dan, ivm met de diameter van de kop?
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

de slag wordt bepaald door de krukas, niet door een cylinder, zuiger of kop.

gewoon alles goed nakijken voor en na monteren, geleverde pakkingen willen kwa maatgeving wel eens afwijken.

de zuiger wil in BDP de kop wel eens raken, dus eerst met de hand motor ronddraaien en dan pas starten indien goed.

beste is een kop op maat laten maken.
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1072
Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
Locatie: Kerkdriel

Bericht door Wimmel O »

Koppakking moet iig een 43mm-boring zijn. Voetpakkingen zijn qua binnendiameter allemaal dezelfde maat. Deze zou ik met een alu 60cc minimaal 2 bestellen omdat het anders wel eens zo kan zijn dat de bovenkant van je zuiger in het onderste dode punt niet gelijk valt met de onderkant van de uitlaatpoort
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Bij een ajh altijd 2 voetpakkingen nodig.
Beste is een opmaat kopje van Gino
1978 chroom 60 cc
sobw in opbouw

Bericht door sobw in opbouw »

Laars

als je je nieuwe cilinder en kop gemonteerd hebt
altijd even op moment zetten
even met een stukje tin de squish meten dit moet 0,5 zijn dan zit je altijd safe
nooit zomaar op de gok het spul erop zetten en even aan het vliegwiel draaien
en denken dit zit wel goed
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

0.5 is voor een fs1 te krap.
Tussen de 0.8 en 0.6 is oke
Cilinder monteren zonder kop, uit vullen met 2 piston pennen.
Op moment draaien en kijken of de zuiger in odp gelijk is met de spoelers.
Door middel van dikke of dunnere voetpakkingen dit optimaliseren.
Als dit oke is dan de kop pas maken op de cilinder en zuiger op de bovenste stand.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
sobw in opbouw

Bericht door sobw in opbouw »

ginofs1 schreef:0.5 is voor een fs1 te krap.
Tussen de 0.8 en 0.6 is oke
Cilinder monteren zonder kop, uit vullen met 2 piston pennen.
Op moment draaien en kijken of de zuiger in odp gelijk is met de spoelers.
Door middel van dikke of dunnere voetpakkingen dit optimaliseren.
Als dit oke is dan de kop pas maken op de cilinder en zuiger op de bovenste stand.



0,5 zou idd niet de orginele norm zijn maar als bigend lager goed is
en cilinder staat haaks op het carter mits een goeie kop anders (detonatie)
zou die beter lopen op 0,5
nou snap ik wel dat er waarschijnlijk veel km`s mee gereden word
en dan heb je idd met 0,8 meer safe garantie dan met 0,5
dan heb je gelijk Gino
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

ik denk niet dat Franco dit allemaal wil horen...............please keep it simpel.
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

sobw in opbouw schreef:
ginofs1 schreef:0.5 is voor een fs1 te krap.
Tussen de 0.8 en 0.6 is oke
Cilinder monteren zonder kop, uit vullen met 2 piston pennen.
Op moment draaien en kijken of de zuiger in odp gelijk is met de spoelers.
Door middel van dikke of dunnere voetpakkingen dit optimaliseren.
Als dit oke is dan de kop pas maken op de cilinder en zuiger op de bovenste stand.



0,5 zou idd niet de orginele norm zijn maar als bigend lager goed is
en cilinder staat haaks op het carter mits een goeie kop anders (detonatie)
zou die beter lopen op 0,5
nou snap ik wel dat er waarschijnlijk veel km`s mee gereden word
en dan heb je idd met 0,8 meer safe garantie dan met 0,5
dan heb je gelijk Gino


Toch wel fijn dat Gino er verstand van heeft :roll:
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Laars schreef:Bij een ajh altijd 2 voetpakkingen nodig.
Beste is een opmaat kopje van Gino


Ik moest er 3 onder leggen.
Yamaha Sheriff 1981
Franco
50km gereden
50km gereden
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 mei 2010, 20:42
Locatie: Gent

Bericht door Franco »

Oei, Dan ga ik zeker opletten op de uitlijning. Hopelijk heb ik er geen 3 nodig. Dat lijkt me niet al te betrouwbaar, zo pakkingen opstapelen.

Ik moet nu eerst nog geduldig wachten op mijn bestelling van bij Schaaf.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Die zijn niet zo heel erg snel met versturen.
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie