Nicasil set up
-
- 50km gereden
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 09 mei 2010, 20:42
- Locatie: Gent
Nicasil set up
Hallo allemaal,
Ik wil graag een 60cc nicasil cilinder en zuiger monteren, weet hier iemand of je dan eender welke 60cc cilinderkop kan monteren, of gaat het ook met een 50cc kop?
En zitten er bij zon set van bv Athena ook pakkingen?
Alvast bedankt, groeten Franco
Ik wil graag een 60cc nicasil cilinder en zuiger monteren, weet hier iemand of je dan eender welke 60cc cilinderkop kan monteren, of gaat het ook met een 50cc kop?
En zitten er bij zon set van bv Athena ook pakkingen?
Alvast bedankt, groeten Franco
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Met een 50 cc kop erop weet je zeker dat het niet gaat
dus altijd een 60 cc kopje monteren.
Of er bij een complete set pakkingen zitten kun je het beste
navragen bij de leverancier/dealer, maar voor zover ik weet zitten die er niet bij.
dus altijd een 60 cc kopje monteren.
Of er bij een complete set pakkingen zitten kun je het beste
navragen bij de leverancier/dealer, maar voor zover ik weet zitten die er niet bij.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
de slag wordt bepaald door de krukas, niet door een cylinder, zuiger of kop.
gewoon alles goed nakijken voor en na monteren, geleverde pakkingen willen kwa maatgeving wel eens afwijken.
de zuiger wil in BDP de kop wel eens raken, dus eerst met de hand motor ronddraaien en dan pas starten indien goed.
beste is een kop op maat laten maken.
gewoon alles goed nakijken voor en na monteren, geleverde pakkingen willen kwa maatgeving wel eens afwijken.
de zuiger wil in BDP de kop wel eens raken, dus eerst met de hand motor ronddraaien en dan pas starten indien goed.
beste is een kop op maat laten maken.
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
- Locatie: Kerkdriel
Koppakking moet iig een 43mm-boring zijn. Voetpakkingen zijn qua binnendiameter allemaal dezelfde maat. Deze zou ik met een alu 60cc minimaal 2 bestellen omdat het anders wel eens zo kan zijn dat de bovenkant van je zuiger in het onderste dode punt niet gelijk valt met de onderkant van de uitlaatpoort
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
0.5 is voor een fs1 te krap.
Tussen de 0.8 en 0.6 is oke
Cilinder monteren zonder kop, uit vullen met 2 piston pennen.
Op moment draaien en kijken of de zuiger in odp gelijk is met de spoelers.
Door middel van dikke of dunnere voetpakkingen dit optimaliseren.
Als dit oke is dan de kop pas maken op de cilinder en zuiger op de bovenste stand.
Tussen de 0.8 en 0.6 is oke
Cilinder monteren zonder kop, uit vullen met 2 piston pennen.
Op moment draaien en kijken of de zuiger in odp gelijk is met de spoelers.
Door middel van dikke of dunnere voetpakkingen dit optimaliseren.
Als dit oke is dan de kop pas maken op de cilinder en zuiger op de bovenste stand.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ginofs1 schreef:0.5 is voor een fs1 te krap.
Tussen de 0.8 en 0.6 is oke
Cilinder monteren zonder kop, uit vullen met 2 piston pennen.
Op moment draaien en kijken of de zuiger in odp gelijk is met de spoelers.
Door middel van dikke of dunnere voetpakkingen dit optimaliseren.
Als dit oke is dan de kop pas maken op de cilinder en zuiger op de bovenste stand.
0,5 zou idd niet de orginele norm zijn maar als bigend lager goed is
en cilinder staat haaks op het carter mits een goeie kop anders (detonatie)
zou die beter lopen op 0,5
nou snap ik wel dat er waarschijnlijk veel km`s mee gereden word
en dan heb je idd met 0,8 meer safe garantie dan met 0,5
dan heb je gelijk Gino
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
sobw in opbouw schreef:ginofs1 schreef:0.5 is voor een fs1 te krap.
Tussen de 0.8 en 0.6 is oke
Cilinder monteren zonder kop, uit vullen met 2 piston pennen.
Op moment draaien en kijken of de zuiger in odp gelijk is met de spoelers.
Door middel van dikke of dunnere voetpakkingen dit optimaliseren.
Als dit oke is dan de kop pas maken op de cilinder en zuiger op de bovenste stand.
0,5 zou idd niet de orginele norm zijn maar als bigend lager goed is
en cilinder staat haaks op het carter mits een goeie kop anders (detonatie)
zou die beter lopen op 0,5
nou snap ik wel dat er waarschijnlijk veel km`s mee gereden word
en dan heb je idd met 0,8 meer safe garantie dan met 0,5
dan heb je gelijk Gino
Toch wel fijn dat Gino er verstand van heeft

1978 chroom 60 cc
-
- 50km gereden
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 09 mei 2010, 20:42
- Locatie: Gent