pee67 schreef:Er is inderdaad verschil in de rubbers ja. Dit heeft te maken met het spuitstuk. de spruitstukken die voor de nederlandse markt bedoeld waren, hebben ze langer gemaakt en komt dus verder naar voor te zitten. vandaar de 2 verschillende rubbers
Nou langer gemaakt, feitelijk hebben ze een begrenzer in een 16mm spruitstuk gelast die wat naar buiten uitsteekt.
Ik geloof dat ik ook nog ergens een rubber heb liggen. Zal eens kijken welke dat is.
als ze een begrenzer erin gelast hebben die naar buiten steekt is het links of rechts om toch langer gemaakt.
Maar niet met de bedoeling om het langer te maken. Is gewoon een gevolg van...
pee67 schreef:Er is inderdaad verschil in de rubbers ja. Dit heeft te maken met het spuitstuk. de spruitstukken die voor de nederlandse markt bedoeld waren, hebben ze langer gemaakt en komt dus verder naar voor te zitten. vandaar de 2 verschillende rubbers
Nou langer gemaakt, feitelijk hebben ze een begrenzer in een 16mm spruitstuk gelast die wat naar buiten uitsteekt.
Ik geloof dat ik ook nog ergens een rubber heb liggen. Zal eens kijken welke dat is.
als ze een begrenzer erin gelast hebben die naar buiten steekt is het links of rechts om toch langer gemaakt.
Maar niet met de bedoeling om het langer te maken. Is gewoon een gevolg van...
eigenlijk gaat dit gewoon nergens over
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Heeft helemaal niets met een begrensder te maken
Zijn gewoon lange spruitstukken die zo wel 10mm als 16 mm gelijk zijn
En werden gebruikt voor de 2f2 volgens mij
Ze hebben alleen op de 1j5 van 76 gezeten in kombinatie met de dunne luchtfilterslang en het carter met het gat meer naar rechts.
de 77er 1j5 en de 2f2 hadden weer gewoon het korte membraam en de dikke luchtslang, de lange membramen waren er alleen in 10 mm, zezijn er wel groter maar die zijn opgeboord.
fs1man schreef:Ze hebben alleen op de 1j5 van 76 gezeten in kombinatie met de dunne luchtfilterslang en het carter met het gat meer naar rechts. de 77er 1j5 en de 2f2 hadden weer gewoon het korte membraam en de dikke luchtslang, de lange membramen waren er alleen in 10 mm, zezijn er wel groter maar die zijn opgeboord.
Dan hebben ze nog een rest partij gehad heb hier 4 2f2 blokken met zo'n Carter waar het montage gat verder zit
Het blokje van de 2f2 waar ik nu mee bezig ben was geheel origineel en nooit open geweest
En ook verder niets aan gedaan daar zat ook een lang spruitstuk op
Op mijn 1J5-1976 zat geen dun inlaatrubber, maar wel een 10mm lang spruitstuk. Hetgeen dus gewoon een bus is die erin is gelast. Als je logisch nadenkt begrijp je ook wel waarom het een insteekbuis met rand is : dat maakt de montage en het lassen eenvoudiger omdat je niet hoeft te kijken hoever die naar binnen steekt. En dat randje maakt het dus dat een 10mm inlaatspruitstuk iets langer is dan een 16mm (waarin dat buisje dus niet zit) want dat blijft uitsteken.
fs1willem schreef:Op mijn 1J5-1976 zat geen dun inlaatrubber, maar wel een 10mm lang spruitstuk. Hetgeen dus gewoon een bus is die erin is gelast. Als je logisch nadenkt begrijp je ook wel waarom het een insteekbuis met rand is : dat maakt de montage en het lassen eenvoudiger omdat je niet hoeft te kijken hoever die naar binnen steekt. En dat randje maakt het dus dat een 10mm inlaatspruitstuk iets langer is dan een 16mm (waarin dat buisje dus niet zit) want dat blijft uitsteken.
Het leven kan zo simpel zijn .
Nogmaals heeft het niets met een insteek bus te maken Willem
De 10 mm is een massieve bus die gelast is
De 16 mm is een gegoten spruitstuk die afgedraaid is om de carburateur er op te schuiven
Beide spruitstukken zijn even lang dat natuurlijk om dat het montage gat verder zit
Zo simpel is het
fs1willem schreef:Op mijn 1J5-1976 zat geen dun inlaatrubber, maar wel een 10mm lang spruitstuk. Hetgeen dus gewoon een bus is die erin is gelast. Als je logisch nadenkt begrijp je ook wel waarom het een insteekbuis met rand is : dat maakt de montage en het lassen eenvoudiger omdat je niet hoeft te kijken hoever die naar binnen steekt. En dat randje maakt het dus dat een 10mm inlaatspruitstuk iets langer is dan een 16mm (waarin dat buisje dus niet zit) want dat blijft uitsteken.
Nogmaals heeft het niets met een insteek bus te maken Willem De 10 mm is een massieve bus die gelast is De 16 mm is een gegoten spruitstuk die afgedraaid is om de carburateur er op te schuiven Beide spruitstukken zijn even lang dat natuurlijk om dat het montage gat verder zit Zo simpel is het
Echt niet ! Zal binnenkort wel een fotootje plaatsen van het ori-inlaatspruitstuk van mijn 1J5.
Nogmaals heeft het niets met een insteek bus te maken Willem De 10 mm is een massieve bus die gelast is De 16 mm is een gegoten spruitstuk die afgedraaid is om de carburateur er op te schuiven Beide spruitstukken zijn even lang dat natuurlijk om dat het montage gat verder zit Zo simpel is het
Ik was 9 toen de eerste FS1 op de Nederlandse markt kwam... oudere broers enzo... hoe oud was jij toen het laatste type de bodem raakte ?
Ik heb die tijd bewust meegemaakt... zo ook een aantal anderen op deze site... maar pee67 : ik heb hier in de regio dus echt nooit een FS1 gezien met een dun inlaatrubbertje...
Ik heb ze wel gezien Willem, sterker nog
ik heb een collectie gezien van iemand die de originele
FS1's heeft staan rechtstreeks uit de winkel en ongebruikt
en op de 1J5 en de 2F2 zijn de verlengde spuitstukken
en de dunne luchtfilterrubbers te zien.
Daarnaast heb ik eens een Fs1 1J5 overgenomen van een ouder iemand
met ook een dun luchtfilterrubber en hij verzekerde mij dat er nog nooit iets aan veranderd was.
btw, leeftijd staat niet voor kennis
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Als ik wat ouder ben meld ik me weer Enige wat ik nog wil zegen is dat volgens de boeken de 1j5 geleverd is met dun inlaad rubber voor Holland
En de 2f2 ook de verlengde spruitstuk had
Ik en yamaha en de boeken geven geen garantie op waarheid